Saturday, April 10, 2010

Pangkor island

Year 2008..
sempena aper dah luper.....aku sebenarnyer ader pengalaman ngeri dgn pics holiday ni......dulu aku x byk back up...semua save dalam lap top..sekali lap top kena format semua hilang..

semua pics holiday hilang..yg ader pun yg dalam email...yg forward kat kawan2...dulu mana ader blog fb semua....kalo ader pun masa tu aku x reti lg nk guna...

so sekrg ni memang aku wat back up gila2......



Kalo nk ker pangkor nie kita kena ambik jeti dari lumut...so dari lumut ni kita akan naik ferry ke jety pangkor.Takla selama mcm nk g langkawi tu...kira2 dalam 25-30 min jer..bergantung pada cuaca...kalo ombak besar biasala dia akan jd lambat sket.Pastu dah samapi kat jeti kita kena ambik teksi nk ker teluk nipah...

Masa ni kami stay kat pangkor laut....memang best la ....worth it dgn every single cent yg kita keluarkan....

Kat pangkor ni dia macam langkawi gak..kita boleh sewa kereta atau motor.Tu kalo korang nk g jalan2 la...kalo rasa nk dok terperap jer kat bilik pun boleh...tp kalo dah nama g holiday..mestila nk meneroka habis habisan kan....

Masa kat pangkor ni aku ader jumper satu mak cik...buat lempeng sedap gila..lempeng pisang dgn lempeng kelapa....makan2 ptg2 syok...pastu sewa lak motor...boleh merempit dgn laki haku...muahahaha

 


Cantikkan ...lebih kurang macam water chalet PD gak....
Pantai dia bersih.....


No comments: