Thursday, April 15, 2010

Mak cik ziana

Hari ni aku nk bercerita pasal tempat makan aku dulu....ni zaman matriks yer.....14 thn yg lepas.....kiranyer saper yg pregnant time tu anak dia dah masuk form 2 sekrg....

Dah lama citer ni...tp masih segarla kat ingatan...sbb time matrik ni...time yg paling bestttttttt sekali....ader kawan2 yg best.....ntla aku citer ni nk citer pasal makanan dulu

Masa aku matriks dulu...susah nk kuar....so makan kiranyer kat area2 hostel jerla

1.Cantin......kawan2 matrik still ingat lg kot muka pak cik yg kudus tu...menu utama dia ayam goreng...hati masak sambal ...ayam masak sambal...n sotong ker aper..yg aku tau pak cik spesis kepala sotong jer yg dia jual...badan tarak....so korang telan jerla..kepala sotong tu.....favorite aku ayam goreng dia...eh ayam goreng dia seday wooooooo.....crispy....cam kfc...pastu hati ayam masak sambal...ni kawan2 aku dulu cukup tau...sbb tu aku x pandai2.....fail jer manjang...muahahaha...air aku x beraper nk ingat..masa ni jimat daaaaa..air buat sendiri jer

2.Kakak Siam...dia ni jual kat cantin gak...tp belah ptg jer..kira cam masakan panasla...yg aku ingat masakan dia byk bawang besar dari isi....jarang beli ni ..mahal....masa tu stock makan sekali makan tu x leh lebih 5 hennget okeh......kesiannnyerrr la

3.Mak cik Ziana
Mak cik ni jual kat luar pagar hostel.....perghhhh sambal dia sungguh mengancam kalbu.....sedapppp...pastu trademark dia...dia akan panggil ko dgn nama2 artis...ziana la...era la....tu zam kegemilangan ziana zain..siti br2 nk idup jer time tu.....

4.Abg cendol
Cendol abg ni memang superbbbbbbb....sedap

5.Abg scud
Ni pun jual time ptg jer....makanan dia pun sedap...tp beli time stock kaya jer.....huhuhuhuhu

6.Pak cik Van
Ni jual kat belakang block 2...ko ingatkan rita..ptg2 kita dok intai tgk pak ni dah dtg ker belum...spealty dia nasi ayam kot..yg lain2 aku x beraper berkenan

7.Cafe
Ohhhh ni tpt aku melantak roti canai tiap2 pagi.....sedapppppp...lauk dia pun ok sedap...n murah.....

Eh byk gak choice makan dulu2...aku rasa cam aku makan benda yg sama jer tiap2 ari.....huhuhuhu

Eh ader lg satu...nama tpt tu riverside....riversidela sgt...padahal longkang...ni dah nk masuk entrance UM.....ni pun sedap...tp x koser nk jalan jauh2




1 comment:

Mrs.Izi said...

Yg ke 8..Amjal..ni pija yg ingatkan...tp aku x penah pg...sedap ker amjal tu pija oiii...ker ko ingat nama jer tp x pernah pg cam aku gaks..muahahaha