Sunday, April 11, 2010

Masak2

Salah satu kegemaran aku memasak......x kirala masak aper pun....tp kelebihan pada lauk paukla...kalo kuih ni...wat penat jer..sbb laki aku bukan pencinta kueh...dia pencinta nasi....so di sebabkan dia pencinta nasi...baik aku belajar wat lauk sedap2.....erkkk...actually aku pun pencinta nasi.....kek pun aku suka gak...tp aku ader masalah sket

Kalo buat kek jer bentat ker bantat...yg x naik2 tu...muahahahaha...kek coklat jer yg aku terer....kalo kek lain..sedikit punyer fail...kira kalo stock nk angkat kat tetamu...aku ckp aku belila.....eh...its working k...kalo korang masak x sedap....pastu segan...ckp jer...korang beli kat kedai...kalo dia tanyer kedai kat ner?tu tanda masakan korang boleh diterima tekak...jgn dia cakap "masak cam ni pun boleh bukak kedai???" tu stock masakan ko memang bg ayam pun ayam leh matila..muahahahaaha



Sup ayam...ni palinggggg senang..main campak2 jer


Sambal sotong....eh pesal bontot kuali aku yg hitam legam tu lg menyerlah dari sotong..huhuhu



Laksa.....direndam.....semlm...kalo nk cepat ko rebus jer..pastu taruk minyak sket...baru nt nampak cantik


Nasi goreng udang......x pastila...aku kalo nasi goreng....basic biasa jer..bawang merah,putih,yg lain2 aku tibai jer yg mana ader....kalo stock baru dapat gaji...nasi goreng org kaya....nasi goreng seafood namanyer ...sema binatang hasil laut aku campak dalam tue....kalo stock ujung bulan....nasi goreng kampung...sbb yg paling penting ader ikan bilis.....lg satu hari nk gaji..nasi goreng ikan kering.....muahahahaahah


kuah laksa Penang.......

So ni kalo hari aku rajin yer......actually nk masak lg...tp sbb periuk dah habis...aku berenti.....muahahaha

No comments: