Sunday, July 18, 2010

Kerjaya baru

Baru2 ni aku borak dengan kawan2 sekolah diaorg cakap aku cikgu kan

Hari lak....dapat lg kerjaya baru...yg ni serius aku x pernah terfikir okeh....tak tercapai dek akalku untuk menjadikan "career" ni sebagai kerjaya aku

Senang citer aku copy paste convesation aku dgn sue.(yus..aku berjaya call sue ari ni..tp statement dia kat bawah ni buat aku gelak guling2)

Aku:Salam...bla bla

Sue:Mung x upload ker lg gambo pinngan mangkuk

Aku:Gambo pinggan mangkuk?malu aku nk upload gambo pinggan umah aku...(masa ni aku blur gila pesal dia suruh upload gambo set pinggan)

Sue:kalo malu mcm mana mung nk wat bussiness

Aku:Bussiness??bila masa aku ader bussiness ni...laki aku aderla(masa ni aku lg blur)

Sue:La...kan ker mung jual pinggan mangkuk

aku:Huhhhhhh..aku jual pinggan mangkuk?Saper lak cakap ni?(masa ni duk terfikir2 saperla bg laporan palsu ni)
Sue:la...kat fb mung kan ader gambo mung jual pinggan

Aku:Huhhh....bila masa aku jual pinggan?kat fb?eh biar betul mung ni....(masa ni tahan sakit perut jer sbb thn gelak)

Sue:Ader...byk lak tu mung jual.

Aku:Hahahahahaha(masa ni dah tak leh tahan gelak)...mung silap org ni sue..aku x jual pinggan

Sue:ader....aku tgk dalam fb

Aku:serius aku blur ni...bg aku gambo tu....ker mung silap org ni

Sue:Gambo unber album bla bla bla

La....gambo ni ker??????

aperkah aku ader rupe sebagai penjual pinggan...uwaaaa sue..mung ni bgla kerjaya yg best sket kat aku ader ker penjual pinggan...aduh.....serius wat aku gelak guling2 bila tgk gambo ni

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Gambo 1
Yang didepan n yg dibelakang tu untuk diri sendiri yer..bukan untuk di jual...aku bukan baik ati sgt2 nk pilih2 barang pastu jual...sekali dah beli jd hak milik kekal..sayang oooo...dahla pilih..pastu nk angkut lg..ingat x penat ker...huhu...so bila dah penat..kenala reward barang2 ni untuk diri sendiri
Gambo 2
siap ader rege...hihihi....x kan aku jual barang..pastu reveal rege barang masa beli...conpom x der org beli...hahahaha...adush...kelakor gila bila ingat convesation tadi.

Uwaaaaaa..patut ker aku  remove gambo ni dari fb.....nt kang ader lak org lain cakap aku penjual pinngan....huhuhuhu..semua yg dibeli bukan untuk di jual..untuk pakai sendiri jer.....

Bab2 cari duit ni aku x reti...bab perabih duit aku reti....

Sekrang ni dok terfikir..lepas ni aper lg kerjaya baru aku lak yer....

Mesti ader lagi pasni kawan2 bg kerjaya baru kat aku...

Oh yer..aku kan suka upload gambo makanan dgn resepi..jgn ader lepas ni cakap aku keje chef cukup...hahahah..aku lum sampai taraf chef yer.....tak pun cakap aku bukak kedai makan...lg haru.....

Jgn silap phm..aku bukan mengata saper2 yg jual pinggan ni....cuma sgtla x sesuai dgn aku keje2 yg menjual ni...sgt fail okeh...boleh bankrup....kang aku beli jer..aku pakai sbb berkenan..x ker naya

2 comments:

Nieta Shairi said...

hahahahah bantai gelak giler2 sy ni. lawak2. mcm2 je career akak ea? tak boleh bla!!! hahahahahahahahahaha

Mrs.Izi said...

hahaha...tu arrr mcm2 career...tp semua yg x best..cakap la model ker....dan dan gak akak mengaku....hihihi ni ayat x leh blah...