Tuesday, July 20, 2010

aku,pija and our old memories




Cewahhhhh....tajuk x agak2....
Sebenarnye dah lama kami plan nk ke sini..tpt kami menimba ilmu..tpt kami berjumpa...berkawan...bergosip...macam2 lagi la....
Mula2 sampai kat sini..rasa mcm sebak....tiba2 emo....ntah2 aper2la aku ni...x sangka selepas 8 thn kami datang ker sini balik.
Objective utama nk mencari nasi arab....tp nk buat macam mana...x jumper...aderla..tp org lain yg masak.
8 thn yg lepas...bila balik jer class...destinasi utama aku mestila bilik pija...sbb nk blk asma sgt la jauh....so sebelum blk tu...biasanye kami akan menapau makanan kat cafe law...nk makanan favourite kami..harusla nasi arab....biasanyer..kat tgh2 pak arab tu mesti ader aku dgn pija...dok beratur nak beli...masih teringat lagi abg2 yg jual nasi arab tu heret periuk yg besar gabak......."sreeeeeeeeeeeeeeeeet" dengar jer bunyi tu...t.erus g beratur...kadang2...periuk x sampai lg pun...kitaorg dah beratur..lagi sorang BFF kitaorg yg hantu nasi arab si ainul....seronoknyer..masa tu...makan tgh hari samapi ker ptg kenyang...yg tensennyer..mlm baru nk lapar....so aper lg meggila makanan kitaorg..kalo x pun masakan kat sumaiyah or nusaibah(ni kalo aku tdo kat bilik pija)...kalo dia tdo bilik aku lak mkn kat hafsah (yg ader tea ice yg sedap gila)...kitaorg g cari jugak tea ais tu..tp cafe hafsah under renovation..so x taula tuan cafe yg sama atau pun tidak


Masa ni pija yg drive...aku tukang snap2 gambo


1Left.Ewahhhhhh..model tiang
3 left.Bila tgk budak ni berjalan teringat zaman kitaorg dulu2....g class mcm ni la..tengah2 panas berjalan...kalo bus lalu tumpang bus...

Mahallah nusaibah.....x sangka dapat datang sini balik....dah byk perubahan...pokok2 dah besar...agak redupla kalo banding dgn dulu

Kat tpt lepak kitaorg dulu2


Ni kat depan cafe nusaibah...


ni tpt lepak ptg2 kitaorg dulu...sambil2 tgk org..sambil makan kopok goreng or pisang goreng



Me n my BFF ever...pija...burung kat atas tu x der kene mengena..nk tunjuk bangku yg kita duduk2 lepak dulu jer

2 comments:

Dessert Queen said...

xnak pi nanti i nangis..tempat kenangan cinta lama!

Mrs.Izi said...

huhu...x dok jodoh nora..nk wat camner...samala kita....