Monday, July 5, 2010

Hantu Nenek

Ni kisah berkurun2 lama.....masa aku still kat matriks

Tempat yg sgt keras dan dipenuhi hantu2....

Huhuhuhuhu

Hantu yg paling terkenal adalah hantu "nenek"

Masa tulis ni pun aku still meremang lg..sbb aku adalah sorang mangsa "nenek" tu.....

Rita..ko mesti ingat lg kan????rita adalah saksi kejadian...

Cerita dia cam ni...hari tu last day kat matriks...masa tu dah nk masuk cuti semester.

so last day tu kami satu rumah (kat matriks uia dulu kitaorg duduk 1 rumah...ader 4 bilik besar dan 1 bilik kecik yg boleh muat 2 org....dalam satu rumah tu total dalam 23 org) pg ke jalan TAR(tu memang port glamer la...naik bus minin 50 sen)

so macam biasa keluar pagi..ptg baru balik....memang penat gilala

so mlm tu kitaorg decide yg tdo kat hall(masa kat matriks memang kita type yg sgt rapat macam adik beradik...miss that moment la)...

so bentang tikar...bergolekla ramai2 kat hall tu....aku tdo paling tepi sekali...sebelah aku rita....

Sekali tgh mlm cam tu dalam kul 2 kot (rita betulkan aku kalo fakta salah)..aku boleh dgr suara nenek tu ..memanggil2 nama ..tp tak dipastikan nama saper yg dia panggil....sgt mendayu2 okey....takut nak mampus...dahla masa tu selimut aku jatuh kat kaki.....aku rasa dia ader kat table belakang aku
(dulu meja study susun kat hall depan)

Ya allah masa tu takut gila ...dekat gila dengan aku..tinggal dia tak tunjuk muka jer..meggigil yer....

Pastu aku nampak rita cam bergerak...aku tau dia sedar sbb aku nampak tgk dia bg isyarat kat aku...(ker aku tolak ko sampai ko sedar eh..luperla)

Pastu lega (lega???)sketla sbb tau ader org yg masih sedar kat hall tu

Aku tak tau kul beraper aku leh tdo...n beraper puluh kali aku dgr suara nenek tu

Sangat2 menakutkan....sampai sekrg aku x leh luper yer.....rita ko boleh luper?????huhuhu


No comments: