Monday, July 26, 2010

Budu

Hari ni lauk berasaskan budu...

So keje memasak aku sgtla senang

Cuma bakar ikan

Ikan bakar kosong
Ikan bakar garam kunyit
Ikan bakar rempah

Pastu sediakan budu+asam limau+bawang merah sket+cili

Pastu  masak sayur lemak

Pastu yg lain2..ulam2 yg di petik belakang rumah.. di beli di pasar borong.hari ni mood rajin..pagi2 aku dah g pasar borong....sbb nk penuhkan fridge dgn brg basah...kan minggu depan nk bawak bekal.....ptg ni sambung mission kat pasar malam lak....

Harap2nyer...mood rajin berterusan....jgn time membeli jer aku rajin..kang time masak mulala byk alasan...muahahahaha....

Ok....seperti yg dirancang..hari ni semua blend2 dah siap

Aper nk cakap jer

Bawang merah blend..siap
Bawang putih blend..siap
Ciling giling siap blend..beli kat pasar borong jer
cili padi siap tumbuk pun siap...

Tupperware kecik2 byk gila aku beli td..sbb nk letak daging..ayam...ikan dalam bekas kecik..ala kalo dlm bekas besar dia susah nk lembutkan...so aku letak untuk sekali masak dlm satu bekas...so senang keje aku...

sayur semua siap potong....

Masa ni la nk uji Hybrid fresh guard system fridge tu...kata fresh sebulan kan....kita tgk....seminggu jer dulu cam ner...jgn seminggu sawi aku dari hijau bertukar blond sudah...

Baju dah siap iron for 1 week....tu laki akula...aku punyer 4 hari jer...dah aku keje 4 ari jer seminggu  nk gosok 5 helai wat aper

oh..lagi 1 x der ni....beg cun2 nk letak bekas bekal....mana nk cari eh...semlm aku cari kat jusco x dok la plak.....

Oh lagi satu cekodok aper nk?semua aku dah siap bancuh?cucur udang..cucr bilis....cekodok pisang....pilih2...semua dah ader..tunggu masuk kuali jer....

Wahhhhh...biar betul aku ni...cam x percaya pun ader...

Aku rasa cost aku invest semlm lagi bykkk dari kos aku beli makanan ....x per asal halal....nt kalo kitaorg dah transfer ker shah alam ...x yahla bekal lg...sbb shah alam byk kedai melayu....

Ok.time nk bakar ikan..sat lg laki aku sampai ni...blk lunch....


1 comment:

fiza said...

masa kecik2 dulu aku mmg suka mkn budu tp sejak aku pindah kedah...budu tukar jadi sambal belacan....sekarang aku dah start makan budu balik...mmg best