Thursday, July 15, 2010

jadi cikgu

Semalamkan pencarian kawan2 sekolah form 1-3...so ari bykla jejak kasihnyer...tp yg tak tahan 3 daripadanye kuarkan statement ni

Rindunyer kat ko...(ni standardla kan)....dah jadi cikgu pun sekrg

Cikgu???????????????

Bila masa aku jadi cikgu..haha...

Ader ker dalam fb tu ciri2 kerja aku adalah cikgu....

Keje aku x der kaitan pun dengan mengajarke..pendidikanker....research2ker....bab ajar  student2 ni ...laki aku punyer keje da....

Kalo yg berkaitan dgn career cikgu..cuma bab holiday time cuti sekolah...sbb aku memang suka ambik cuti time tu...blk kg ker g mana2...sbb masa tu anak2 sedara cuti...so seronok nk bermain2..

Aku dulu minat gak nk jd cikgu(yg lebihnyer minat nk cutila sbb cuti sekolah jer leh cuti panjang)

Pastu lepas grad...aku jdla cikgu ganti (ala yg ganti cikgu beranak tu)..sementara dapat keje....dapat pulak sekolah menengah ...budak2 lak nakal..ngajar tingkatan 5 yer..budak nk SPM..so start ari tu ku mula takut nk jd cikgu sbbnyer seperti di bawah

Masuk keje awal
Ni seboleh-bolehnyer aku nk elak...kalo di takdirkan jd cikgu...tolongla bg saya mengajar ptg....bgn kul 6 macam nk gi sekolah...uwaaaa..ader gak aku mc/el 5 hari seminngu...pada kawan2 yg jd cikgu..aku salutela...korang memang power rangers....

Kena bercakap dgn kuat
Ni aku lemah....suara dahla cam itik serati...ader hati nk mengajar kuat2...suara anak murid lagi power dari suara aku...kalo aku lepas kpli sekali pun..mesti tang practical aku fail.Lagi2 kena jadi garang.....lg2la berdouble triple  aku fail.

Kena menulis pakai kapur
Ni x pasti still ader lg ker tak..aku alah pada kapur...nt aku bersin2....dan sesak napas...kan 2 bulan jd cikgu aku sesak napas dlm kelas...kong kat situ jugak.

Ader byk lg sebab2 aku aku x layak jd cikgu....tp malas nk tulis...sbb aku tgh minum air yg sedap ni



TQ Ita....jumaat ni jgn x jd yer projek meronngeng kat ampang park..lalalala

Eh merapu2 aku ni dari satu topik ke satu topik lain yg x relevant....


2 comments:

Dessert Queen said...

ko cikgu?hahahha..gelak sket boleh?

Mrs.Izi said...

ko gelakkan aku yer..hehehe...jd cikgu coklat cam ko aku nk la...syiokk