Saturday, July 24, 2010

Azam nk bawak bekal

Tadi aku cakap nk start minggu depan aku nk bawak bekal kan...ok x per....ahad isnin aku still cuti.....ahad nk pg klcc convention centre....tp senin free


So Activiti ari isnin

1.Blender bawang putih....bawang merah....n chili giling siap2..ni blend pakai minyak kawan aku ajar....so dia x cepat rosak

2.Potong sayur..letak dalam tupperware siap2

3.Udang..kopek kulit siap2...sotong..terus potong siap2....letak dalam tupperware kecik2....tuk sekali masak.ayam daging semua sama...potong kecik2....n letak dalam tupperware kecik...owh....boleh shopping tuppeware esok..bgn subuh...keluarkan dari fridge...tdo blk..tunggu lembut..hihi

4.Beli roti...sardin...ni kalo rajinla..kalo malas beli jer kat roti boy....

5.Before tdo letak beras dalam rice cooker siap2...bgn subuh aku switch on jer.

 6.pastu prepare stock mee..meehun . koew teow dalam fridge.

Wah...mithali sungguh...nasib masuk keje kul 10.....so kul 8 aku leh mula activity....ok la tu dari org lain yg kul 8 dah kena tercongok kat opis...kekekeke...jgn mare...gurau jer...saper2 masuk awal tu tempahla nasi dgn aku yer...nk tukar profeesion jd tukang masak lak nie...
so duit makan aku..boleh la convert ke shopping....hrmmmm...bijak2....


Nieta..ko pun leh ni....masak lauk lain2..nt kita makan sama2..tukar2 lauk..kekek..pija ko balik awal kan...ptg ko dah boleh siap2...prepare nk masak..ita x per..dia dok kawasan melayu..byk kedai mak cik2 yg boleh diercayai....jom boikot kedai mkn yg was2....eh berapi2 aku ni...jgn seminggu jer rajin sudah....



No comments: