Sunday, July 4, 2010

Good new vs Bad News

Ermmmm nk mula bad news ker good news....

Ermmmsbb aku type yg happy2 aku go for good news first.....bad news x per..malas nk fikir

Semalam received call dari kawan hubby yg keje dekat developer rumah yg aku beli tu

CF dah dapat....cuma dia tak ctc buyer lg....

So....mulai semlm aku dah buat final decision untuk kitchen cabinet....TV rack.....dan wardrode set.....

Colour nk cat balik pun dah decide....

bilik pun dah decide....bilik solat n bilik ikan2 aku wat sekali jer....kalo ader extra budget boleh letak LCD 1 dalam bilik tu....sambil tgk ikan boleh tgk tv....

Semlm sesi mengambil gambo barang rumah pun dah bermula....sbb kitaorg decide x mo bawak barang2 sekrg..semua nk  beli baru...tu pun kalo sempat jual....esok upload kat mudah..hehehe

Ni berita gembira

Sekrg sambung citer sedih lak

Ermmm...hubby aku sekrg selalu pening2 kan....

so selml pulak dia demam dan selsema

so pgla clinic panel sbb free....

Sebenarnyer pg tu nk ambik ubat deamam jer....tp doktor tu dah check....rupenyer ader high blood pressure pulak.....normal 120/80...yg laki aku ni 150/100...

Menurut doktor  tu tinggi...so kena control makan..exercise n next kena g follow up..untuk ambik darah semua....

Ubat darah tinggi pun dia suruh makan sekali

Pastu lepas balik..call my sister...nk tanyer ubat doktor tu boleh makan ker....

Nasibla x makan...sbb adik aku cakap ubat tu sekali dah mkn..kx boleh stop..n dalam masa 8 thn konpom kena kencing manis pulak....so better control makan n exercise...n test blood pressure everyday...

Fuhhh....bahaya betul...aku lak naik takut....dahla belah my hubby memang ader keturunan sakit darah tinggi...darah tinggi keturunan ker ek??

Uwaaaaaa



No comments: