Tuesday, July 27, 2010

Bekal

Hari ni berjaya bawak bekal....

Bukan setakat brakfast..aku masak siap dgn nasi putih n lauk2 lg...

Pagi ..masak mee goreng ..sbb dah siap makan2 kat rumah..mee goreng..aku bawak kat nieta jer..

Pastu masak nasi

Lauk..ikan temggiri masak lengkuas....erk actually aku tak tau nama da...ni mak mertua aku yg ajar...kelantan style..dia macam masak lemak cili padi..tp dia pakai cili kering...n letak lengkuas..pastu asam keping..santan...bawang...kunyit hidup tumbuk2...pastu santan

Kalo korang pernah pg kelantan...dia ader nasi berlaukkan..jual pagi2....ha....gulai dia yg macam tu...tp biasa diaorg letak belimbing besi....aku x dak belimbing besi..aku taram letak timun btg...ader gak org jual kat sana letak timun batang..hiris2 la..bukan seketul tu...pastu bawak sotong sambal...

Pergh......duit aku dok diam2 jer dalam wallet....muahahahaa....tp dah agak dah...even dah kenyang...duit aku x der nyer nk duduk diam2.....

So mula fikir2 nk makan aper yg mengarut2.....nk mkn kat food court...still kembang tekak....so aku g famos amos....belila aper2 yg patut....telek2 berkenan kat muffin....biasa beli yg berasaskan coklat..tp td tekak aku teringin yg light2...so ambikla2....yg perisa aper ntah..x pernah mkn...sekali....sebijik rasa cam kek pisang...muahahaahha.....

Esok nk masak aper lak ek....rasa2 cam nk mkn ayam kicap+sayur campur letak udang byk2....

Oh..ni kena masak siap2 jap lagi ni...kalo tunggu esok....alamak kul 6 la aku kena start masak....

Ayam masak siap2....esok masak sayur jer

Eh...esok luper lak...pagi g HQ dulu....yg jaraknyer..walking distance jer dari rumah....so lehla mula activity lewat sket...

Pas gosip sana sini baru g KLCC...Saper2 yg berkenaan...jom la breakfast sama2 esok....mungkin kat sana sampai lunch time...

Esok kul 9.45 saya gerak dari umah....kul 10 sampai HQ yer kawan2....

No comments: