Wednesday, July 28, 2010

I phone with DSLR camera


Semalam aku ader baca facebook saper ntah...ader nk keluar iphone with DSLR camera...uwaaaaaaaaaaaaaaaa...ni mesti beli ni

Serius..aku duk teringat2 jer.....lepas ni bolehla ambik gambar cun2 dalam kedai...x yahla malu2 lg..sbb org tak nampak

So proses nk membodek hubby pun bermula

Aku:Bang...nt ader iphone baru tau...camera dia canggih...cam DSLR

Hubby:Kan saya dah beli awak blackberry..nk iphone buat aper lg?

Aku:Tak..saya x mau ihpone tu...nk camera function DSLR tu(boleh lak aku cakap x mo hp tu)

Hubby:ari tu meroyan nk DSLR camera...abg dah beli...pastu nk pakai camera hp buat aper lg?ader2 jer awak ni...dah..jgn nk mengarut...dari sekrg samapi hujung thn x der beli benda2 mengarut...nk renovate rumah ni..

Aku:X per....bukan dah ader pun kat malaysia pun....paling awal pun thn depan kot..sempat la...td awak cakap sampai end of this yr jer x boleh kan kan kan kan....(wah..serius aku perasan aku bijak masa ni)

Hubby:(Pandang muka aku cam nk telan)..muahahahaaha

Aku:X per..abg buat jer muka cam tu..tp nt mesti beli kan...(fuh..tingginyer level of confidence aku)

Hubby:Erm..yer la(cam suara tersangkut dalam tekak..muahahahaha)

Yerla dulu aku meroyan nk DSLR tu...sbb cam best sangkut kat leher...Tp sekrg ni haram aku nk bawak....yg aku dok kepit camera kecik cap ayam aku tu jugak....x koser wei...berat...nk patah leher aku....lgpun DSLR tu mana boleh ambik gambo syok sendiri seperti kat bawah ni....x sker2 x sker....aku sker gamba dia..tp malas nk bawak....so terperukla camera tu dalam kotak...n cuma dikeluarkan bila bercuti or berhari raya.....x kan nk g keja pakai cun2 nk galas camera lak...nt ader lak kawan2 aku ingat aku ni wartawan.....

Oh..saya sker..gambo2 yg mcm ni terang n jelas....gambar burung2 kat langit pun boleh ambik dgn jelas n nampak seketul2...x yah edit2...

Tp kalo malas gambo yg cam kat bawah ni pun bolehla...


No comments: