Tuesday, May 25, 2010

Pakai credit card tu kaya??????

Aku pernah kena gelak dgn sorang kawan bila aku cakap aku x der credit card...n aku x praktikkan pun pakai credit card

Dia cakap aku old fashion n macam budak sekolah x der credit card....

Helloooo...even aku x der credit card..tp aku still ader supplementary dari laki aku....dannn aku shopping byr cash x der hutang2

kalo aku rasa x der duit aku x shopping.....hutang2 pakai credit card aku x mainla.....kan dah keluar ayat riak

Kalo aku nk pakai credit card..rebut2 bank nk kasi....x yah susah apply....diaorg yg dok call offer

Aper yg classss sgt pakai credit card...x phm aku......

Ader la jugak kami laki bini pakai tp x selalu...contohnyer masa nk buat reservation ker...temaph aper2 online ker..tp jarang2....n terus byr full

Eiii geram haku.....kalo ader credit card byk pun..pastu hutang tempek2......x guna jugak...

Anyway org kaya pakai platinum....setakat visa or master mcam ko...pastu credit limit pun takat bawah 10K....x heren deeeeee...

Tu bukan kaya..tp KAYAP..

Kang dah keluar ayat2 melayu kuno









2 comments:

Dessert Queen said...

Sabor....aku pun tak pernah ada CC...hidup je aku selama ni..tapi debit card banyak..hahhaha..*wink*wink*..

Tapi bila je laki aku dah capai platinum dia dengan bermurah hati buatkan supplementary kat aku..tapi aku tak pernah guna pun..

Apa kelas bayor pakai CC?Lambang hutang tu..hehhehe

Tapi aku rasa kadang2 CC ni perlu la..but use it wisely..mcm laki aku ada je CC..tapi takde la sampai surat bank tak bayor utang..manjang offer increse Cr limit je ada la..hahhaah

Mrs.Izi said...

tu arrr....aku pun ader tp supplementary laki aku la....letak jer dalam wallet untuk emergency....tak pakai pun...huhuu pelik aku dgn org yg berbannga shopping pakai credit card