Monday, May 24, 2010

Masak masak n masak

Mak dah ader kat umah....aku g ambik tgh mlm semlm....hahahaha.....

so semlm tdo dalam kul 3 pagi...borak2

Uish....sungguh mencabar minda nk fikir pasal masak2 bila mak ader ni.....

Td lepas subuh....activity berjalan seperti biasala tdo balik....

Kul 8.30 macam tu dia dah bising.....suruh aku bangun.....

Ler....dia dah siap masak mee hoon goreng.....nk ajak makan sekali....

Lepas makan mee hoon....ayah aku blk....dia g kedai runcit depan yg mencekik darah tu

Mak dah suruh abah g beli barang basah....nk masak tgh hari ni

Aku:Makkk sekrg baru kul 9 ...huhuhuhuhu

Mak:Nt izi balik(laki aku tu)...nk makan penat2 keje.....kena masak sekarang..penat la sgtkan laki aku keje..cara dia imagine cam laki aku keje buruh contract(ni dalm hatila)

Mak laki saya biasa balik saya x masak pun ader...makan maggie kari pun ader mak kalo time saya malas

Awal lg mak....lagipun abg x makan lauk yg masak dah lama...dia suka masa dia balik tu kita tgh menngoreng ker....mengari ker.....menngulai ker.....dia nk bau aroma tu

Yo la sgt kan...benornyer..aku nk tgk tv sambil borak2 dulu.....

Nt kejap2 lg aku masakla......

Kejap jer lepas tu....dia dah masuk dapur....

Mak nk masak sekrg...mak risau la kalo time2 ni tak masak lg...nt abah ko lak yg lapar jap2 lg...(padahal abah aku tgk makan mee yer masa mak aku wat statement ni)

Wakakakakaka......

Sat lg laki aku mesti keluarkan statement...tgk mak tu rajinnnn jer....pagi2 dah masak.....kalo rasa lapar jer anytime boleh makan nasi...huhuhuhu....statement ni akan berlarutan 3 4 bulan lepas mak aku blk yer.....ambik masa nk kasi laki aku hilang ingatan pasal masak2 ni....

Ok...fine start sekarang sku belajar masak nasi waktu b4 g keje.....

Kalo balik kg pun sama...bgn tdo jer semua mak dah masak.....ni situasi kat umah akula...

Tu yg laki aku wat mak aku jd idola kot.....mak xperla bang dia x keje...memang dia boleh masak jer.....mlm tu before tdo dia dah tanyer laki aku nk makan aper tuk lunch esok.....kalo aku sebolehnyer2...nk kasi brg nasah x der dalam fridge...nt bolehla wat statement.....barang basah x der ni...kena mkn luar..wakakakaka

Kat kat umah mak mertua aku yg jd ketua chef..wakakaka..x pun chef assistant....

sbb mak mertua aku dah x larat sgt....

So aper aku buat....mlm tu aku dah cakap esok aku nk pi umah saper.....adik beradik laki aku kan ramai...

so kalo blk seminngu pun....aku ulangla lunch kat umah sorang kakak....so x yah aku masak lagi...hahahah

Tp ader gak time aku...tp x byk harila....sbb mak mertua yg request...

Kesian mak...sampai kena request,.,nk tunggu aku offer x jugak offer2..hahaha

Tp masak kat umah mertua syok..sbb adik bradik ramai...anak buah pun ramai...msak aper pun licinnnn....so aku leh feeling2 aku masak sedappppp...hahahaha

Kalo kat umah mak aku masak aper pun x abis....sbb yg tukang makannyer laki aku dgn aku jer....

Pastu abah lg dok wat blk makanan...mak cik2 lg anto makanan....laki aku sure nk makan yg lain dari yg dia biasa makan.......so baik aku x yah masak.....fuhhhhhh terima kasihla kepada yg bg makanan....








No comments: