Thursday, May 6, 2010

Mula mengemas

disebabkan...nk pindah dalam masa terdekat nie.....so aper2 pun..aku terpaksa la...mula mengemas....

sbb x der pilihan...aku mula kemas dari store....pinggan manggkuk dulu...yg besar2...bungkus dgn kertas..masuk kotak...so kalo korang tgk pasni aku asyik letak lauk dalam pinggan plastik x yah la heran yer...

Sbb yg tu jer aku tinggal kat luar pun.....yg lain2 selamat masuk store....bungkus dalam kotak siap2.....

Barang2 yg baru beli dari langkawi pun aku x bukak..semua....still dalam plastik idaman suri lg.....

Kotak2 yg orang bg hadiah kawin pun ader byk lg x kemas ni....semua dalam 2 kotak besar.......x kan semua nk bawak kan....

Pengajaran pindah kali ni...semua barang2 yg x perlu....aku x mau bawak....

sbb dalam 1-2 thn lg....aku akan pindah lg.....ker rumah yg betul2 nk duduk samapi tua.....

Kepada yg x tau...sebelum ni aku duduk kat umah hubby aku...tp disebabkan hal yg terlalu peribadi..umah teres tu kami jual....bukan senang nk buat decision nie....tp kena jugak...sbb umah tu dah jd tpt yg x privacy utk kami....

Dah jual plak...condo yg aku beli ni x siap lg....so kami stuck kat umah sekrg ni...nk tunggu umah aku siap....so imaginela..umah aku yg penuh dgn barang nie....

Pastu sekrg..hubby tgh cari landed properties untuk ganti umah yg kami dah jual tu...so sementara jumper yg sesuai...or dalam erti kata lain kalo dah beli pun..tentula kena tunggu gak 1-2 thn sebelum umah siap kan....So sementara tu...kami stay dulu kat condo aku ni....mungkin dalam 1-2 thn la....

Setakat ni semuanyer ok.....semoga kami jumper umah idaman kami dalam masa terdekat ni....sebab...kami dah malas nk pindah randah....

Kalau ditakdirkan...rumah tu dah jumper..sebelum dapat CF dari condo ni....dah tentula....kitaorg nk sgtkannnn....tp umah second handla plak.....bukan senang nk cari second hand yg elok....dan menepati citarasa kita.....

Sbb aku x sker sgt double storey..kalo boleh nk single storey...tp single storey...susah nk cari yg besar....(x la samapai taraf banglo tp yg selesa la)lg pun umah ni nk duduk samapi tua..so mestila nk cari yg puas hati terus kan....yg ader kawasan besar sket.....yg selesa la nk duduk....

Pastu td.....terima SMS dari kak mar...kakak opis aku....katanyer ader umah semi D nk jual kat taman dia...dia tgh nk dapatkan ctc number....so mungkin rezeki kami.....sbb kawasan tu memang hubby aku dah aimed.....

Tp tgkla hargenyer jugak....kalo mahal2 sgt x mampu la plak kan....

Kakak tu cakap mungkin dalam area XXX ke bawah....kalo betulla.....Alhamdulillah....murah gak tu....bukan senang nk dapat...yg penting still dalam budget...

Setakat ni..kalo rate semi d yg mcam tu boleh dapat area rawang or sepang jer...dapat kat area bukit jalil ok la....

Lepas ni bolehla belajar buat kek dgn kak mar..sbb dah berjiran...

Aminnnnn

Doakan yer kawan2

panjang lebar lak sesi meluahkan perasaan.....



3 comments:

Dessert Queen said...

bestnyer Semi D...

ekinashikin said...

hmmm cr rumah baru...yg sesuai..ada tu insyaallah...

Mrs.Izi said...

nowwa:insyaAllah...doa2la regenyer seperti yg kakak tu cakap...
Ekin:Tu la..amin....moga2 dapatla ganti yg bangi tu