Saturday, May 8, 2010

Kek coklat campak2

Resepi kek coklat ni memang dah lama aku praktikkan...sgt senang..sesuai dgn org pemalas cam aku nie...campak jer.....lgpun..aku memang malas nk keluarkan pengadun kek tu semua dari dalam kabinet....leceh.....so ni resepinyer...korang wat sambil pejam mata pun jadi.....sajer update takut luper....




bahan2nya:
2 biji telur
2 cawan tepung gandum
1 cawan gula
1 cawan koko
1 cawan minyak masak
1 cawan susu cair (kalo x der ganti dgn air panas pun boleh)..
 (kalo aku terlebih kaya aku ganti dgn susu coklat kotak)
1 cawan susu manis
1 sudu soda
1 sudu esen

cara2nya:
1- ayak tepung + serbuk koko + soda(biasa aku x ayak..aku campur jer...ni kalo korang rajin)
2- pukul telur + gula + susu + minyak masak + esen
3.Campur semua pastu masak atas api perlahan kejap..tp jgn samapi memdidih..sampai suam2 kuku jer....nk bg semua bahan bercampur elok
4.Tuang lama loyang...kukus

Kalo rajin nk wat topping...aku wat cam ni...tp biasanyer x la.....x rajin aku nk wat topping bagai
1/2 cawan air
1/2 cawan serbuk koko
1/2 cawan susu manis
 2 sudu marjerin

masukkan kesemuanya sekali dlm periuk dan kacau atas api yang perlahan sehingga pekat dan sebati. lepas tu boleh la sapukan atas kek tadi...
 
 

1 comment:

Anonymous said...

nampak pun sedap