Wednesday, January 26, 2011

kurang hajar punyer agen

entry mengata org!sape stock suci murni jgn baca key....komen2 ala2 sindiran tidak dilayan hihihi

ok
watak utama aku+my BFF

Okay..kawan aku ni nak membeli umah kekdahnya..tp loan x lulus sbb dia ni zaman2 jahiliah suka pakai credit card tak bayor.hihihi.tp sekrg dah ader duit..kaya maaaa....(ko baca kan blog aku so sila angkukkan kepala).so walau hutang dah setel tp nama dia ni rekord x wape elokla.so korang yg baca ni jgn ikut perangai kawan aku ni.kang gaji byk pun loan x lulus

So dia ni nak la buat joint venture dgn aku...nk beli umah tuk investment.

aku ni plak dah ader umah...so kira okla...sbb gaji dia ni bykla jugak...so combine dgn aku kiranya lepas la patutnya kalo umah takat 300k.umah tu plak bukan untuk diduduki..untuk kitaorg invest je pun.so mengenangkan kita org BFF dah lama..ok jela kot aku joint dgn dia...laki aku pun x kisah.

so dia serahkan tugas call agen untuk tanyer status

Aku ni pun call la

aku:saya ni nk buat joint venture dengan kawan saya..gaji XXX umah rege XXX boleh ker?

Dia:Hutang ade?

Aku:saya ade hutang umah...kawan saya ader hutang kete je

Agen:tak lepas tu..minimum gaji kena XXk..untuk umah XXX(dengan penuh berlagak hokeyyyyy)

Aku:Biar betul agen ni setau aku selagi cukup 1/3 x de masalah (dlm hatila)
erm..yer ke?

Agen:kalo hanta pun tak lepas ni

Aku:Umah saya tu bukan saya duduk..saya sewakan...so kiranye saya x de hutang pun..ader extra lagi dari collection umah sewa.lagi pun saya ader aset tanah lg kat kg.saya byr umah tu pun x perlu usik dari gaji saya..bla2....sbb dah marah

Agen:Tak bgtau awal2

Hello....perlu ke aku bgtau....kola yg kena tanyer dulu....jgn main redah je....gaji tu gaji la...tp mungkin org tu ader side income lain...tanyerla dulu kot ye pun..cam ne ko ni jd agent.lagpun x mati kalo x ambik loan dgn bank ko..melambak lg agen lain.

ketahuila agen yg poyo...loan aku nk beli umah sebijik lg pun lepas dengan agen lain..tanpa perlu join venture.tp aku nk tolong kawan aku je....so aper2 hal mintak la document dulu.



2 comments:

ekinashikin said...

jgn amik dgn dia...x best punyer org...kang dia dpt komisen klu ko amik dgn dia...heheheh(hasutan kan)...

Mrs.Izi said...

kin:memang aku x kan ambik pun...melambak lg agen lain kann