Sunday, August 1, 2010

sehari bersama Ita

Jumaat sekerat hari bersama pija...sabtu lak ..sehari bersama ita...

Fuhh..hari yg penuh adventure...dari pagi sampai kat marghrib kita org ronggeng....aku hubby n ita....

Pagi2....jumpe kat umah ita....tinggal kete kat rumah dia....yer keta aku tumpang umah dia sementara rumah aku dapat CF..

Lepas tu kitaorg g ronggeng kat Wangsa Walk....sementara tunggu cina fridge n wachine machine ita sampai...hampeh tul..janji kul 1...kul 2 lebih kot br sampai...

Sementara tu...kitaorg membuang masa kat wangsa walk...pusing2... semua kedai masuk....laki aku x pusing...dia tunggu kat A&aW...standardla...tpt lepak mesti tpt yg ader makan2 n minum2...baru tak boring kan

Dah penat pusing wangsa walk..cina tu tak gak sampai2.....so kitaorg blk...lepak kat rumah ita...pusing2...lepak kat pool.....kat pool ok???tgh2 hari buta..kita leh lak wat tour2 kat situ...pusing sana sini....tgk pak arab mandi...sendiri nk mandi, baju tak bawak....tp best....aku ni wat lepak2 sker ajer..panas pun on jerr

Dah penat dok kat pool...naik atas lak..lepak kat dalam rumah...borak2....laki aku siap tdo....lps siap solat semua... br la cina tu sampai....

pastu activity meronngeng pun bermula....activity nk mencari lampu n kipas untuk rumah...rumah aku dgn umah ita...

Dengan penuh semangat..siap redah jem nk g kota damansara....g kota damansara ok????mcmla tpt dekat2 x der lampu..hahaha...ni gatal nk berjalan ni....terima kasih pada driver kami@ita..yg drive ala2 schumaker..ko memang pemandu yg sgt advance...(abaikan ejaan aku yer..aku x reti eja nama betul dia ni)

Lepas redah jem...dari panas sampai dah hujan...byr 2 3 tol..barula sampai.....pastu dahaga pulak(erk dahaga ni dah lama tp tahan sbb nk minum kat kota damansara)....mulala nk cari kedai makan....masa ni dah sampai kat kota damansara.....mula tu nampak air kelapa nk air kelapa...tgk org makan nasi ayam...kitaorg pun nk jugak nasi ayam..padahal...x sampai 3 jam..dah belasah burger dgn ayam A&W....kitaorg minum air kelapa dalam kole okeh..gelas2 x main....buyung perut aku....mau x buyung..dahla air sekole...nasi ayam lak sepinggan..sambil mkn sambil dok fikir tpt nk dinner mlm tu

Pastu tgh2 hujan lebat g cari kedai lampu plak....org kata murah....kami x pasti murah ker tak...kena gak pg tgk..sbb kat puchong dah pg....so kira2 nk compare regela....manala tau kot2 beli 1 percuma 3

Lepas u turn 2 kali kot..barula jumper...(kes terlepas)..nama kedai ni blossom lighting...kedai dia ke dalam sket...sebelah shell....rege memang murah menurut ita..tp design dia x byk sgt.....

Kiranyer....rege dia dgn puchong lebih kurangla..tp puchong lg byk..so kitaorg decide nk g puchong lak....tp bulan poser..pastu bukak poser sama2....nt nk main masak2 lak...

Laki aku plak x sker kedai ni...sbb marketing dia cam kurang sket....standardla...customer mesti nk mintak kurang kan...boleh lak cina ni cakap...i cakap sekali jer last price...tanyer byk2 kali pun x guna sbb i terus bg harga murah...(eh ni ayat yg aku ingat2 luper tp lebih kurang cam tu la)...ala org tanyer jawab jerla...kadang2 customer x beraper sker dgn brg tu..tp kalo service baik...kita beli betul tak?kdg2 bila brg dah sker...tp service hampeh..terus x jadi beli...memang kitaorg x beli pun..sbb x berkenan...

Balik kedai lampu g solat masjid  kota damansara dulu(masjid baru tp byk crack)

Lepak2 jap....pastu gerak balik...masa ni dah 5 lebih kot....kat 6.30 br sampai kl..hajatnyer nk g makan ikan siakap steam..tp semua tgh kenyang..lg2 hubby aku yg siap tdo kat belakang.

So next timela kita g k....makan masa kenyang mana ader feel...

conlusionnyer...sgt best....spend time dgn kawan2...nt kita g ber 4 lak....bawak pija sekali....mesti lagi double tripla best....

TQ ita...sbb bawak aku g jalan2....

Gambo akan di upload kemudian yer...usb cable x jumper cari ni

X best betul bercerita tanpa gambo...x ceria






2 comments:

fiza said...

wokey babeh..nanti kita kuar beramai2...hehehe...

Mrs.Izi said...

yesza...syoknyerr