Tuesday, August 3, 2010

Activity hari cuti

Pukul 10 lebih cam tu mood rajin dah dtg....so mula2 aku sms pija...tanyer nk dtg ker tak?activity menghasut berjaya....

So aku mula potong2 sayur...cuci ikan ..potong2 sotong....masak nasi....

Nk potong bawang ...bawang x der okey....last week semua aku blend...habisssss....

Pastu tgk tempat bawang kosong....muahahahaha....

Call pija cakap dtg umah aku tolong belikan bawang n santan..hahaha...aku ajak dia mkn..dia plak yg kena bawak bawang....

Dekat2 kul 12.30 laki aku balik..ler aku ingatkan dia x blk.....kul 1 kot pija sampai....dgn bawang n santan

So sambil borak sambil masak....

Syok ooooo sambil masak ader kawan gosip....

So campak2...jadila sayur lemak bayam...sotong sambal..n ikan goreng...

Simple jer..masak pun ader masa x sampai sejam...

Siap2 masak...makan2..dah kul 2...

So aku gerak g sekolah kakak rita lak...nk ambik parcel ....bawak pija sekali..sebab lepas tu nk anto dia g keje...

Sekali tu dia......besar gila parcel si rita ni...angkat dua org pun mengah yer.....agaknyer beraper botol budu la ader kat dalam tu..haha

So..pas borak lebih kurang g anto pija kat opis.....pastu blk umah..ambik laki aku lak...sbb aku x larat nk angkat parcel tu

G serdang...ader kedai cam pos opis (telco ker nama dia)..ingat kan pos opis tp bukan

Confident jer tanyer..."nk post ker overseas bleh"?

Bila org kedai tu cakap boleh..laju jer kita org angkut kotak besar...

Sekali timbang....hambek....18 kg....

Kira2...lg hambekkkkk RM850...hahahahaha....oh tidakkkk..kalo cam tu baik aku jer yg naik flight g anto parcel ni

So g pos opis serdang lak....sekali tu 18.2????cam no ader 0.2 lebih ni pak cik....dahla dia x der prorate....so nk wat cam ner....kenala byr gak kan....total dia RM200++..ok la dari td...RM850...

So setel...g skodeng umah jap....
(cam la boleh ambik kunci kan....g jenguk2 jer)

Lepas skodeng....g giant...nk top up barang umah.....(pija umah aku dah ader byk bwg..ko dtg khamis ni x yh bawak bawang lg..huhuhuhu..sian ko td..kena dera)

Pastu lepas g giant g pasar mlm lak..kat kinrara..beli ikan sayur..sotong...n sewaktu dgnnyer...

Pastu balik2...masak sweet sour siakap..sayur pedas labu air..goreng telur dadar....laki aku jer mkn..aku kenyang...td dah mkn benda2 mengarut beli kat pasar mlm

Pas marghrib...laki aku g surau....aku kena g opis lak anto kete pija...td dia g keje aku anto...nk tunggu laki aku blk..lambat lak...

So g ambik pija....pija lak anto aku blk..umah aku dekat jer dgn opis.....20 min dah boleh pg blk....

So khamis ni...pija dtg lg...sbb nk laki aku tolong checkkan kete....sbb td laki aku tgk tayar belakang dah kena tukar....bunga x der..takut pulak...ader aper2 lg yg perlu tukar....so khamis ni check.

so tu la activity aku seharian hari ni....

X der yg menarik pun..tp aku seronok...


2 comments:

fiza said...

penuh giler xtivity..anyway..tq sbb tlg pegi service kete aku..ehehe...aku mmg lemah bab2 kete nie...

Mrs.Izi said...

ok jer...nt kita g lagi