Thursday, August 19, 2010

Annivesary part 11

Byk nk citer..tp satu2 ler kan...

aku sambung nightmare dulu yer

Citer annivesary jap lagi..sbb semlm keje aku gelak gelak n gelak dgn laki aku sbb

Sebabnyer nightmare yg ke2

Ok...balik dari masjid tu lepas akad nikah.....aku terus masuk bilik make up...bilik aku daaaaa

Aku pun di makeup kan dgn penuh tekun dek mak andam....hasilnyer......seorg pengantin yg kalo ko terjumper hantu cina...ko leh konpius ni hantu ker pengantin

Cam tepung gomok okeyyyyyyy

Kalo tgk masa kat luar ok lg....tp kalo tgk dalam pics....terserlah "keputihan"aku...yg sgt x mach dgn kaler tgn dan kaki aku


Aku siap sorok gambo kawin aku...sampai kat opis lama ter spread berita aku x kawin....sbb aku x mo tunjuk gambo kawin aku...hahaha...ske ati korang la....jemput x pi pastu nk sebar berita lak....aku harap yg sebar berita tu x kawin ler sampai ker sudah...

Dah kat 3 bulan kawin kot br aku tunjuk kat kawan2 rapat.....kena gelak x hengat....pastu serik aku....simpan dalam gobok berkunci..kan ader tamu dtg..letak tpt x berkunci nt org tgk..punyerla nightmare

Tu la kalo x tunjuk cakap aku x kawin..dah tunjuk gelak gila2 lak tu...

Nt kalo aku ader kekuatan aku upload la kat blog aku ni.....kasi bahan korang wat gelak beramai2

ok tu bab nightmare make up...

Ni sambung bab nightmare gambo lak.....cameraman tu leh lak ambik 2 3 pengantin dlm satu hari....so turn aku dari jul 2 sampai 5.....so kes pak imam lambat.....nikahpun dah lewat...pastu make up lagi.....masa bergambo aku aderla dalam 30 min....yg paling sadis...1 pose 3 kali petik..sbb nk cepat habis total 150 keping....

So meh kita wat kronology..saper yg patut di salahkan.....pak imamkah?tukang makeup yg x reti make up kah?atau jurucamera yg tamak?

Huhuhuhu...sila salahkan diri sendiri....sbb x buat research n buat last minit booking....

Sila ucapkan tahniah..kepada jurugambar yg berjaya ambik 150 keping dalam masa 30 min...n juga kepada mak andam yg semua benda yg aku booking dia claim aku first pakai ..so kena byr extra....

Terima kasih jugak sbb korang2 ni telah membuatkan perkawinan aku ni di ingati sepanjang masa...evergreen kata org.....

Pengantin benchmark yer...kalo tok imam lambat...sure org cakap..standard ni...dulu along kawin kat 2 jam tunggu....ni kira awal lg ni....sabar2....setakat ni x der lg org leh kalahkan kami..ader hikmahkan....

Same goes to cameraman....."owh..kalo cameramen boleh tunggu 4 jam tu lama tu....along dulu 30 min jer"

Hebatkan aku kawin....

Setakat ni satu ayat jer aku x dgr lagi

"Owh....x cukup bedak ni...along dulu kawin...abis satu compaq powder mak andam tempek kat muka dia

Sambung nightmare lg...ni sure nightmare

Pas abis kawin yg ala2 express....sambung makan beradap..masa ni x der nk beradap mana..sbb lapar....dah kat kul 6 yer.....kang makan beradap...kunyah 40 kali....ader yg pengsan kat situ gak...

So lepas makan....inlaws dah balik baru teringat pasal barang kat rumah tumpangan

Erm..cam ni...bapak aku ader sewa satu chalet...erk...bukan chalet..tp banglo..kat pantai batu buruk tu ader byk banglo yg disewakan on daily basis n of kos la fully furnish..

So parents aku sewakan untuk pengantin lelaki punyer family...sbb diaorg kan samapi tgh hari pastu kawin lepas jumaat...so tpt diaorg rehatla n kalo penat boleh tdo semalam.

Tp diaorg decide nk blk terus lepas kenduri..sbb esoknyer ader kenduri cousin hubby lg...kat kg

So lepas tukar2 bj..kitaorg g la banglo ni..cadangnyer nk ambik tupperware2....barang2 yg tertinggal...sbbnyer tgh hari tu family aku dah siap anto makanan ...tuk diaorg mkn sebelum akad nikah.

So samapi jer dah dalam kul 6.40...so masuk2 jer rumah tu x der elektrik....aper punyer bussines ntah..byk 400 sehari...letrik pun x der...

Bayangkan banglo 2 tingkat yg ader 6 bilik..tp x der elektrik....gelapa yer....nasib ader lampu jalan jer

So naik atas jer..laki aku g mandi sbb panas...td nk mandi umah aku baju2 dia ader kat rumah ni...masa laki aku mandi aku dgr org basuh pinggan kat dapur

"mak ni....td soh org dtg...bila org dh dtg dia pun rajin dtg.....selamat aku x yah kemas"..ni dalam hatila....so aku turun bawah..sampai tangga senyap

Ermmm jiran sebelah rupenyer

So sambung kemas masuk baju dalam beg..cari2 aper2 yg tinggal dalam bilik

Pastu hubby siap mandi...

Dengar lg org basuh pinngan

"mak basuh pingganla"ni hubby yg kata

Aku:"x la..jiran....td dgr org basuh gak..turun jer x der pun"

Hubby"ye ker..awak tgk betul2 tak?....bunyi kat bawah ni"mana ader jiran..sebelah kosongla...

"Ler..yer ker masa turun td..mak kemas kat hall kot..sbb x dgr lak org basuh pinggan kat dapur"

Sgt confident yer

So dua2 turun2..dgn niat nk makan ..sbb makanan ader byk lg kat bawah..samapi tangga senyap....

"masa ni aku dah cuak k....aku ingat pencuri ader kat bawah"

Tp tgk pintu kunci...

So naik atas blk..ambik beg....nk blk cpt2..sbb masa tu dah nk marghrib

Turun jer samapi kat tangga....berdegeng....org hempas pintu bilik...

Agak2.....aper perasaan aku masa tu....macam nk terbang keluar ok...

Sampai jer hall..ambik raga tupperware..dgr org basuh pinggan n susun pinggan kat dapur

Uwaaaaaaaaaaaaaaaaa....x dapat digambarkan....jgn ko tunjukkan muka..pls pls

Samapi jer kat luar masuk kete..tingkap atas plak nampak tertutup....

Uwaaaaaaaaaaaa......umah hantu......

Samapi jer kat rumah....dalam takut2 ni...mak andam tgh cabut pelamin sbb esok dia ader pengantin lain nk guna pelamin tu..

La....aku br ingat nk bergambo esok dgn pelamin

X perla....redha jerla

Havokkan perkahwinan aku...di ingati sepanjang zaman.....weeding of the yr la dalam kg tu kot...

Tp ader hikmah....bila ingat blk memang lawak.....kalo perfect sgt..x derla benda yg boleh di ingati kan...

aper2 pun....Alhamdulillah..kami kekal bahagia samapi sekrg....

Semoga kami akan kekal bahagia samapi bila2...amin...



3 comments:

Nieta Shairi said...

hahaha mmg lawak okayy! mcm2 je kejadian. tp itula kenangan terindah! anyway, semoga berbahagia selalu ya

Rita said...

memang lawak la long...:P

Mrs.Izi said...

NIETA:memang dalam sejarahla perkahwinan akak...pengantin paling malang of the year
rita:hahaha...memang pun..samapi sekrg org dok ingat