Tuesday, June 8, 2010

Mula2 kawin

Td masa godek2 blog lama (ni aku privatekan)...terjumperla pics masa mula2 kawin.....

aku rasa kebanyakakn org masa mula2 kawin idup susah.....bukan semua ok....ni aku cakap yg macam aku golongan pertengahan

Nk kata idup susah x makan tu tipula.....tp budget ketat sket la....dalam maksud sebenar..kurang stabil...

Memangla dah keje.....tp lepas kawin byk benda nk kena beli..yg tak pernah fikir pun masa bujang....

Perabot2 rumah.....periuk belanga...yo la before ni cukup jer periuk sebijik...masak pun maggi...x kan aku nk periuk berbiji2 cam sekrg...

Pinggan mangkuk....gelas2....dah kawin pinggan kena byk..sbb org selalu dtg...family lg dtg....

Sbb tu la wujud pinggan plastic 2 hengget kat umah aku tu...tu antara harta pertama yg kitaorg beli...hahaha...sbb org dtg selalu x cukup pinggan..

yerla..kalo panggil kawan2 dtg mkn ker..bukan jemput sorang 2....ramai..so beli wat spare...kot2 pinggan kaca dah habis....

Pastu peti sejuk pun kecik..dulu masa bujang..konon x mo beli besar2 x der barang....dah kawin br ko tau....yg besar tu pun x muat nk letak brg

Sofa pun sama...nk beli L sape jimat ruang...senang nk golek2 kat depan TV...dah kawin...3+2+1 tu pun belum tentu cukup kalo org dtg

Meja mkn pun sama...nk kalo boleh tuk 2 org mkn jer...nk umah nampak besar....sekali dah kawin kalo ader yg 14 kerusi tu pun aku beli ..sbb kesian tetamu dtg x cukup tp..asyik kena tunggu turn..x pun duduk atas lantai..hahahaha

So kat situla budget byk lari....dgn dok fikir langsir2 lg...dulu...masa bujang belasah jer..asal pintu tutup....kalo kat hostel dulu..tampal surat khabar pun ader hahaha

so semua tu memerlukan duit...dan paling cepat pun aku rasa dalam 5-6 bulan br nk stabil blk...

Saving pun dah abiskan masa kawin....kalo x abis pun nyawa2 ikan...

Sbb tu la aku cakap masa tu agak sesak...

tp bila kenang2 blk..masa susah tu la yg best....sbb samapi sekrg kalo bercerita mesti tergelak blk....



No comments: