Tuesday, March 16, 2010

Who is the most important person in your life

Masa dulu2...mak ayah aku la kan...sekarang pun....kasih sayang anak untuk ibu bapa mana pernah berkurang...

Tp lepas kawin...my hubby pun dah masuk category yg sama...tp dalam bentuk kasih sayang yg berbeza..

Dulu...bila raya jer...mesti org yg paling penting kena ader parents..tp bila kawin...org yg mesti ader husband...

sangat pelik kalo raya suami tak ader....

Aku rasa org yg dah kawin akan mengalami perasaan yg sama..

Memang sedih bila beraya kat umah mertua..kes aku melalak pagi raya masa first time raya...pun ader..hihihi

Sebab masa tu pertukaran budaya(actually aku tak tau aper perkataan yg sesuai)..tp bila raya thn ker dua ...dah boleh terima kenyataan...yerla..masa tu beraya kat umah aku..mestila dapat terima kenyataan...cuma laki aku jer yg aku tgk mcm ayam berak kapur...bang...pesal awak tak menangis jer....kih kih kih

Actually lepas kawin..bukan perempuan jer yg rasa x selesa kat umah mertua..lelaki pun sama...ni aku ckp masa proses suaikan dirila..kalo ko 5 th pun x reti2 lg dok umah mertua..tu org panngil jakun aka x reti bawak diri..hihihi

So belajarla menhappykan diri kat umah mertua...nt lama2 lah bisa tegal biasa..sbb kalo laki kita boleh terima keluarga kita..kenaper kita x boleh terima keluarga dia...betul tak

Cuma mungkin dari segi selesa tu kita rasa umah kitala lg bestkan..tp telan jerla....aper2 pun in laws pun family kita gak

Penting sebenarnyer..berbaik2 dgn mak mertua dan ipar duai ni...nt ..kalo ader aper2 senang nk mengadu...

Okeh...bersyarah lak aku ni...yg ko membebel tak tentu pasal ni kenaper zarina...mabuk todi ker?

Aper2 fikir2 la..

No comments: