Sunday, March 14, 2010

Nasi Lemak

Hari ni pagi2 dah belasah nasi lemak....eh bukan nasi putih..dgn lauk paru dgn ayam masak merah..sedappppp

Aku perasan sekrg nie..ramai betul yg jual nasi lemak kat tp2 jln tu orang indon..dari jauh bertudung..dgn cakap baru la perasan...dannn tekak aku ni ader masalah nk menelan makanan indon..tak taula kenaper..mungkin byk sangat dengar berita2 negatif kot...


so aku memang x boleh makan makanan indon even mak cik tu pakai tudung....negatif thinking tul la aku nie..hihih..bukan aper untuk keselamatan

Dulu benornyer aku pernah dengar cerita kawan aku..kakak opis dia suka sgt beli kat sorang mak cik indon ni..sedapla gamaknyer

Tpppp...suatu hari tu tgh mak sik tu bungkus nasi lemak dia ni..tiba2 dtg sotang cina tanyer..ari ni lauk B*BI ader...aper lagi terkejut badakla kakak tu...rupanyer selama dia makan makanan yg dah bercampur dgn yg non halal.

Ehh aku luper lak nak tanyer kaka tu sebelum ni ambik lauk aper ek...ntah2 dah terambik lauk B*BI..tak pun sambal yg isinyer tuttttttt...


Yerla..kot la kita think positif..mak cik indon tu masak periuk lain..tp lalu ker kita nak makan lauk yg di masak kat dapur yang sama...kalau akula memang kembang tekak nak makan..dgr ni pun aku dah kembang semacam...loya wei....korang tak loya ker..

No comments: