Thursday, March 25, 2010

Keropok Keping

Ni dah lama sangat2 ni...dok peram dalam camera... Tuan kopok ni kawan my mum in law masa dok kedah dulu...So kiranyer g melawat mak cik ni la..sbb masa dia pg mekah kami x g anto.. Tp kopok dia ni x la sedap sangat...kalo nk banding dgn kopok terengganu jauh sket la rasa dia..kopok kelantan ni ..byk gandum..ikan kedekut..sbb tu murah sket regenyer...kalo nk makan sendiri...x berbaloi kot beli..kalo nk kasi org bolehla... Gila keji...nk kasi org beli yg x sedap..hahaha





Pekerja2 tgh bungkus keropok...kebanyakannyer..suri rumah..nk buat part time




Ni..namanyer nasi berlauk..org kelantan memang kuat makan nasila..kalo balik 1 week cuti ..aku rasa macam dah x leh telan nasi..pagi jer nasi..tgh hari nasi..malam pun nasi.Nasi ni dia ader mcm2 lauk..ader ayam,ikan or daging..so boleh pilih...Biasanyer sebungkus dalam RM2 jer...murahla..sbb ayam dia pun byk la jugak...tp nk beli kena hati2..sbb kalo ikut pemerhatian aku..mak cik2 yg menjual ni suka pakai tgn ambik lauk...kembang tekak aku okeh...nk ambik pun pakai la sudu...so aku akan pilih2 la tpt makannyer...kang x pasal2 aku cirit2...kalo pegang lauk tgn basuh x per gak..ni ntah2 kuku hitam...eii geli ...so baik pilih yg letak pakau senduk..x sedap pun x per..asal bersih..kalo depan ko pun ambik pakai tgn..ntah2 kat umah cam ner la dia masak...luar imagisinasi aku ler..korang imagine la sendiri






Pondok usang ni kat depan umah kak long aku...erm rasanyer tpt org buat bakar bata kot..ker tpt org simpan kayu api..tp aku sker sbb cam unik jer pics ni...mula la tu nk perasan..hihihi




Owh..ni namanyer mee celup...mesti makan la kalo balik...dia macam mee hoon sup la lebih kurang...dalam dia ader daging,ayam,perut,telur..dan macam2la..ader 1 tpt tu memang kaw..dia letak daging yg ader tulang2 sket...ermm...sedapnyer....bang jom kita g makan mee celup pok kar...

No comments: