Monday, March 15, 2010

Cameron Highland



durian ni besh gila...makan kat pondok org asli






Jagung yg manis...pesal jagung dia sedap...beli yg dah rebus..mahal gila...3 hennget seketul....




Buah limau yg freshhh...



Pesal strawbery ni kat CH manis..bawak turun jer masam...

Ni masa birthday hubby kot...last year bulan 10...aku ni pelik sket...macam x der tempat lain aku leh pg..kalo ader aper celbration ker...PH panjang ker..mesti ajak laki g CH..last year jer 4 kali aku pi..aper..aku ni ingat CH tu kampung aku ker...

Mengikut pengalaman akula....kalo nk g cameraon g ari jumaat..sbb dia ader pasar mlm...dan sayur dia amatla murah...lg murah dari KEA farm...pastu sabtu lak ader pasar tani..ok gak pasar tani tu...ader byk sayur pelik2 dan murah

Pastu kalo beli bunga lak..beli belah petang...masa tu lgla murah..sia dapat free lagi

Kalo nak makan lak ader satu kedai sup yg besttt banget...opposite starbuck..kedai yg ujung sekali..sebelah parking tu...air strawberry pun sgt bestt

Dannn jgn sesekali makan kat kedai yg ader pasar pagi tu..ala luperla..nama tpt tu..mahal banget..ader ker 2 keping roti kosong dgn 2 teo o panas dia charge 9 hennget...

Kalo nak strawberry murah selain pasar malam n pasar tani..beli kat kedai roses valley..kat luar tu ader kedai2..make sure yg ujung sekali...kat pintu masuk tu...jagung dia pun ok..manis..kalo beli jagung kena hati2..sbb ader yg ambik dari ipoh..yg tu kurang manis...yg kedai ni punyer tanam sendiri kat CH

Kalo strawberry kering lak..kat KEA farm pun ok..aku sker kat sini sbb dia packing kecik2..so boleh beli byk jenis..bolehla rasa sumer kan...kat sini teh pun ok...tp korang jgn gatal beli byk2 kedai..masuk 1 kedai n tawar...conpom murah....dia style..lg byk ko beli dlm 1 kedai..lg byk free gift yg ko dapat...

tp conclusionnyer..makanan kat CH ni mahal lg dari KL...maksud aku mcm nasi2 ker...kedai makan la...memang cekik darah...

Kalau sayur n buah memang fresh dan murah.

Kala nk strawberry manis beli yg besar...strawberry jenis ni 1 biji jer ader kat 1 poko...tp puas ati...n make korang mknla kat atas tu jugak..kalo bwk turun...wat rugi jer...masammmmm nt..

Pastu kalo korang nampak petai ker...durian ker tp jln berentila...murah bangett...

aku beli sbb kesian kat budak2 org asli ni...daif betul kehidupan diaorg...next time ako pg nak bwk bj2 yg dah x pakai tuk diaorg...sedekahla aper2...kesian tgk kehidupan diaorg...tp kalo buah aku belila...nk beli madu aku rasa cam x lalu plak...x pasti cara prosesnyer cam ner...

No comments: