Saturday, March 13, 2010

Pls dont use Maybank Debit card

cite die mcm nih..td lepas balik keje,aku pergi lah isi minyak.tp sbb dh kehabisan cash dan nk cepat..aku guna maybankard jer nk swipe..sekali tekan nozzle minyak tak keluar..aku pi pindah pump lain..swipe sekali lg..still tak jalan jugak nozzle tuh..


so masuk dlm kat kaunter cashier,die ckp minyak dh habis..fine,pergi atm keluarkan cash sikit.tgk2 dlm account short rm400..mak aih..bile mase aku berbelanja sakan sebanyak itu?aku rasa last kuar 2 hari lepas 300..bila masa lak aku g ambik lg 400 hennget nie....ker aku ader shopping online...


so singgah kat cashier tanya.."td saya ade swipe card,ade charge ape2 tak kat card saya"..cashier tuh dgn yakin ckp tak ada..jadi aku pk mungkin ada transaction yang aku dh keluar,tp tak igt..ishk..takkan tak igt keluar rm400 kan?


so rush balik rumah..tak sabar2 nk bukak maybank2u..tgk2 die tulis pre auth debit utk rm400 tuh..so call customer service,die ckp mmg kalau kat stesen minyak,dia akan deposit dulu rm200,after 3-7 days br refund balik..


aiyaaa...seriously laa..kalau org tuh takde duit..camne ek..3 hari nk makan ape?pastuh stesen minyak tuh pon..kalau takde minyak letak la sign besar2 kate takde minyak..and the cashier pon satu..confident jer ckp takde charge ape..


skrg dh takut dh nk guna maybankard isi minyak..haha..tp takpe..sume nih pengajaran..lain kali kene lebih berhati2..tu arr padan muka haku...tunggu duit licin dalam wallet baru terhegeh2 g atm..

No comments: