Thursday, March 25, 2010

Durian

Sebut jer durian sure aku sengih sampai ker telinga....dari kecik sampaila besor...ni fav buah yg aku suka...kiranyer lepas tea ice..yg hari2 aku minum..ni la bendanyer...

Dulu durian ni bermusim..tp sekrg ni aku rasa cam ader jer...

Okeh...durian ni isi dia ader byk type..bg aku..aku suka yg type rasa pahit2 sket...owhh sedapnyerrrr...yg manis2 aku x sker...hilang nikmatla..pastu jgn yg masak sgt...kalo dah lembik mana sedap...petua dia kalo nk durian pahit ni...duri dia pendek2...ketot2 jer durinyer

Pastu laki aku plak dia x der deria rasa..yg penting durian tu kaler oren...helooo setakat kaler aperla sgt..meh aku kalerkan isinyer....kalo selain dari kaler oren dia x makan (oren ni dia macam kaler kuning pekat gitu...kalo yg durian kaler cream2 tu dia x makan)

So semlm...berjaya la pau laki aku durian...RM20.00 dapat 6 bijik..3 besor 3 kecik...warna semua pass...yg penting pahit ker tak pahit ni....risau aku..kang manis nt..rugi la aku..laki la untung..sbb KPI kaler dia dah lepas..hihihi

so balik umah...bentang newspaper..terus ngap...laki aku mandi...nt kang berebut lak dgn dia ni..hihihihi....

Hubby:Wah makan tak tunngu...byknyer kulit..berper biji awak makan ni?

Aku:X byk...4 biji jer...masa ni tgh dok pegang biji yg ker 5

Hubby:Awak ni "membela" ker...muka confuse gila tgk aku...ehh dah2 nt panas...pg minum air dalam kulit durian tu...nt demam...

Yer..aku berjaya habiskan 5 biji durian...sebijik lg bg kat hubby...nt kempunan lak kang...

Hubby;Ni yg saya malas beli durian ni..awak kalo makan durian macam org x sedar diri...nt mualala demam...

Aku:sengih aka wat pekak jer.....

So mlm ni kita g chow kit yer..cari durian lagi...

No comments: