Sunday, March 28, 2010

HomeDec(kena tinggal)

Location:Stadium Melawati ,shah alam

Aku tak pg pun...laki aku jer yg pg..sbb x laratla...campur sakit gigi..so baik aku dok kat rumah jer.Kang pg sana makin berdenyut...

tp camera pass kat laki aku siap2...soh dia ambikkan pics...ni la hasilnyer kalo suruh laki aku yg ambik gambar..lain yg di beli ...lain yg di ambik...

Tp menurut kata laki aku(yerla dah aku x pg..dgr citer jerla)...LCD kat sini murah...42inch RM2999 jer..jenama philips....kalo kat luar 3K++...so belila terus...erkkk x beli lg..byr deposit dulu...nt umah siap baru dia datang hantar..sbb bendalah tu perlu pasang kat dinding..so kalo bawak blk terus nt wat penat jer nk angkut lg...owh lupa ..yg ni ader USB cable..so boleh download movie n tgk kat sini..kalo tak der usb lagi murah RM2499..tp x pasti la pics sama ker tak..mulanyer berangan yg yg palinggg besar...sekali 14K...wakakaka...memang x beli la kalo macam tu regenyer...

Tempat sankut baju pun murah...erk..tpt jemut baju..yg besi2 tu..ari tu survey RM138..ni RM88 jer...so beli terus..yg ni terus wat blk..x kan melampau sgt besi ni pun nk tunggu umah siap kan...
Perabot x beli..sbb aku x pergi..nt silap beli plak kan...cabinet pun tak booking lg..sbb tak pasti design ok ker tak..laki aku cakap ader few design jer yg diaorg bawak..so tak berani nk booking...better g kedai jer...




So bilik number 2 aka bilik ikan nt...kitaorg yg buat cam ni...kolam bali dah ader...so tinggal nk beli hiasan kat dalam jer...tak tau aper motif laki aku beli kolam ikan ala bali tu siap2....nt nk mengangkut satu hal...tp kolam ikan kami 3 kali size dari yg ni...laki aku nk ternak jerung gamaknyer..beli besar2...tak pun berangan yg dia dok banglo..hihihi..matila kalo mak aku tau bilik tamu aku belasah wat tpt letak ikan





so belakang kolan bali tu nt..akakn ader dinding yg macam dalam pics ni..x la sebijik..dia ader byk design...tp ala2 cam gini la kan





Ni lampunyer...cantik2 kan..tp x booking lagi..sbb aku tak pg..takut silap pilih




Dan lastt sekali laki aku booking pintu...tu untuk main door....mula tu cam marah gak pesal dia g beli pintu..padahal tu kan ker pintu baru...tp rupenye tu pintu besi tp kalo tgk cam kayu..so ko dah payah pasal grill lg kat main door(yer la sgt kan...)..pastu ader 5 sytem door lock..ader atas bawah dan 3 kat side...wah...byk gila...so org memang x leh bukak la..kira okla for safety...harga kat kedai RM3600 tp kat sini dapat RM3100...upah pasang 150...eh dah byr ribu2 pun ader kena charge upah pasang lg ker...pastu warranty 10 thn..siap dapat frame lg untuk pintu ni...ok la tu..dah x yah grill...pasang grill pun lebih kurang tu gak regenyer....tp ok ker umah x der grill..aku cam x caya jer kat pintu ni....
Sakit la plak gigi aku ni..taip byk pun berdenyut2....x syoknyerrrr
aku tensennnnnnnnnnnnnnnnn

No comments: