Thursday, December 30, 2010

salesman yg berlagak


okey...sasaran kita ari ni adalah salesman or sales girl yg berlagak

Korang pernah facing tak this kind of situation

Aku cukup nyampah dgn type2 penjual yg mcm ni..kira stock sanggup x belila kalo jumpe penjual cam ni.

Hello....kalo org tu pakai selekeh..x semestinyer dia x dak duit hokeyyyyyy....memangla aku ni type yg sgt2 sempoi..tp bila aku tanyer..means aku ader niat nk beli..aku x kan saje2 g tanyer kalo aku x mo beli...

ni masa kes nk beli umah ari tu

So aku aderla jumpe satu projek br launch kat puchong..kejadian kat tesco puchong

Aku:Yg ni ader lg ker..sambil belek2 brochure

Bongoks:Ader lg..tp yg ni mahal ni...ambik yg ni(sambil hulur aku brochure apartment)

Aku:saya nk beli landed punyer..untuk duduk sendiri

Bongoks:Tp yg tu mahal..

Aku:Ye saya tau landed lg mahal..saya tanyer ader lg ke tak????sambil pitching dah naik sket

Bongoks:Yg paling murah..ader yg tgh punyer lot..RMXXXXX

Aku:Saya nk tgk corner..tgh punyer rumah saya x mau..

Bongoks:Tp corner lg mahal..u beli yg inila murah

Aku;U ni nk jual ke tak?kalo i tanyer means i nk beli.kalo murah pun tp x berkenan i x beli.apartment i x mau..i dah ader condo..lg mahal dari u punyer apartment.sekrg i tgh cari corner or semi d.kalo u x mau jual i beli dgn org lain je.

Okey..memang sedikit berlagak...tp sbb geram ..situ2 gak aku basuh.padan muka ko.


1 comment:

HadSha said...

Mmg ramai spesis salesman gini... Nampak kite selekeh skit ingt kite sengkek kan.... Mmg patut kene basuh... Hehe