Wednesday, December 8, 2010

Renovation






 Hari ni nk bercerita pasal progress dapur la plak....

Proses yg membuatkan rumah aku mcm ala2 dilanda letupan gunung merapi...byk gila habuk ...sesak napas haku...sampai bulu hidung pun bertukar jd putih..kes byk tersedut habuk...

jom layan gambo dulu






 Okey....bersepahkan...


 Ni sink untuk dapur kering...untuk basuh2 tgn jer....nk basuh pinggan sila ke dapur basah..

 Proses menebuk tiles ni la yg membuatkan umah aku penuh dgn habuk...benda ni kena tebuk sbb nk pacak besi untuk kitchen cabinet..
 Sila tumpukan perhatian pada kaki laki saya...comel tak kasut yg saya pakaikan tu...

 Sila teka aperkah ini.....meja makan aku okey....cam dah jadi cermin buruk

 Kabinet.....ita..comel tak?hehehehee

 Cermin kat master room...aku beli yg type kabinet dia kat belakang...so cermin dia jenis sliding..tp besar la plak...sink aku dekat dgn dinding...nk slidekan ke kiri ok..kalo nk tolak ke kanan..sangkut kat dinding...haishhhh...ari tu nk beli yg jenis bukak cam pintu tu rasa tak cun....x sedor yg toilet tu sekangkang kera je....ape2 pun sbb aku yg pilih..x mo byk bunyi...kang kena sound dgn laki aku...kalo dia yg pilih sure aku dah pok pek pok pek  44 hari...


percayala cermin ni besar gila....tp aku dapat murah ni...biasa rege dia dalam 400++...tp masa beli ader discount byk...dalam 270++ jer...kalo kat home deco pun aku tgk ari tu 370...so kira berbaloi2 la beli sbb dah murah..even tertonngok bagak dalam bilik air... size dia double dari yg normal size tu...






sila sengetkan kepala anda..abaikan towel haku yg berwarna pink tu


No shower dalam bilik haku....dalam bilik guest shower biasa jer..sbb x cukup budget hihihi...nyaman sekali...cam mandi dalam hujan..ni pun dapat murah...kat bandar puchong ader sati kedai tgh ader sale...rege dia 350++ tp aku dapat 200++ je...jadila pembeli yg bijak..selamatkan poket anda...air dia tak tajam and fully stainless steel...kira pakai sampai tua la...x yah tukar2

Sekian berita jam 10.



No comments: