Wednesday, December 29, 2010

Housemate kedekut

pada saper2 yg pernah tinggal menyewa mesti pernah ader pengalaman2 ngeri...aku punyer pengalaman nk citer ari ni...pasal housemate yg bg aku amatla berkira....sampai aku rasa sakit jiwa

1.Berkira bab makan
Okey...dia nk berkira untuk diri dia sendiri aku x kisah..tp masalahnyer..dia berkira sampai menyusahkan aku...sekali sekala boleh la kan....aku ni jenis suka simpan stok makan dalam fridge.biasala takut laparkan..nt kurus plak.erk..bukan dlm fridge je luar fridge pun ader stock makanan.Tp yg x leh blah..bila time aku lapar, nk makan...stock aku boleh tinggal separuh(ni kalo nasib baik) atau tinggal habuk(kalo nasib x baik) or tinggal kulit je(kalo nasib aku malang)...ish geram sungguh...bila tanyer x ngaku lak tu.Habis dia ngaku cakap dia makan sekeping.Eh aku rasa aku duduk dgn dia je dalam rumah tu.Hantu raya dia yg telan kot

2.Bab parking
Owh kete dia mesti bawah porch yer.Masa ni br beli kete.Dia beli sebulan awal je dari aku.Mesti dia je bawah porch.Porch aku bawah pokokla jawabnyer.Kenaper bawah pokok?Sebabnyer,dia g keje awal,so kalo aku park belakang dia alamatnyer,pagi2 buat bergegar bilik ko kena ketuk.Eh,dah tau nk g keje awal,letakla kete ko kat belakang kete aku.Ni aku lak kena mengalah gi letak bawah pokok tepi jalan.

3.Berkira bab tudung
Bab baju dia x leh pinjam..sbb bj aku besor.Time tu aku sungguh bersyukur menjadi org gemok.hehehehe.Time bj biru ambik tudung aku.Time bj hijau dtg ambik tudung aku.Kalo time aku x nk pakai okla...ni kang,aku nk pakai bj hijau,tudung dah kena pinjam.time aku nk pakai merah,tudung kena pinjam.eiii kalo kedekut..pakai jela tudung hitam je manjang..ni nk berkaler2.Ambik x kasitau lak tu.Paling geram..aku pernah iron bj siap2..tudung lak kena kebas.

4.Berkila bab sabun
Huhh..sabun pun berkira..aku je yg kena beli sabun madi.Eh bukan sabun mandi je,sabun basuh baju pun dia sebat aku punyer.so dari beli dynamo aku downgrade beli sabun serbuk fab tu.

5.Berkira bab kete/minyak
Wah..kalo weekend je ajak aku kuar..tp mesti kete aku...sbb dia kedekut nk isi minyak.boleh???sorry..baik aku kuar dgn kawan2 aku.ko dokla sorang2 kat rumah.

Arghhhhh kalo ingat dia ni memang aku sakit jiwa..masa tu dahla baru2 grad..tau2 la gaji beraper je time tu..anyway gaji dia lagi bykkkkk dari aku yer.agaknyer..duit dia sekrg dah 1 juta kot dlm bank..

No comments: