Wednesday, December 15, 2010

mai kita main masak2

Disebabkan hari ni kebosanan...so tahap merapu aku tinggi sketla....nama pun x de keje kan...pagi2 aku dah godek2 camera..cari bahan bergambar .

Biasanyer..aku ni kalo masak memang ambik gambo..cuma nk mengupload n bercerita tu lambat sket..kira tahap makanan dah tahap basila br citer kuar....ermm..bukan setakat tahap basi..dah bertukar bentuk daaaaa brla kita dia kuar...

So disebabkan br ni aku cuti agak lama....kira2 2 minggu lebih...so mood masak tu aderla kat hujung2 cuti
Sbb mula2 cuti tu dok bz g terjah kedai...nama pun blk kgkan..so semua kedai feveret nk pg...dah abis jelajah kedai....dah abis suruh mak masak..brla aku masak...

Ok..kat trg aku masak 1 masakan je..sbb mak aku ni rajin lebih sket..aku bgn tdo celik mata jer..semua dah siap...tunggu aku ngap je....

So sbb hubby dok request laksa penang...gigihla g cari ikan kat jeti....di ulang..kat jeti yer..kat pasar2 x main..x fresh..ni ikan yg br2 mati je ni...siap penuh dgn pasir lg masa sampai tu..fresh x yah citerla..manisss jer....ni x de cucuk2 botox cam ikan thailand tu...semua ikan dara2 gitu...nt aku godek2 camera lg kot2 ader gambo jeti tu...tp sungai jer...



ni sayur sayur petik belakang umah...daun selom ni mak aku tanam...timun tu pun dia tanam..freshhh...ni laki aku cakap la..aku x mkn ulam..x taula kalo ulam fresh dia cam mana..bg aku semua tahap pahit jer

 ni dah ready nk mkn


 pastu jirus kuah byk2..jdla cam kat bawah...gaul2 ngap masuk mulut 


pastu belasah lak air milo sejug besar....milo ni aku campur susu tongkat ali....sedapppppppp..rasa pahit2 sket

Bila dah samapi KL...harusla aku yg masak kan....saper lg nk masak...

so disebabkan daging punyerla byk dalam fridge...kita masak berasaskan daging

Ni sup tulang

ayam goreng kfc....kekeke...aku celup2 dalam tepung ..goreng..

ok..ni lak daging black pepper...aku tak tau resepi dia..main hentam keromo jer...

Sekian laporan dari chef zarina...jumpe lg minggu depan

No comments: