Wednesday, December 29, 2010

Bila fikir ngeri

Okey....aku ader tampal iklan untuk sewakan rumah kat letter box condo kitaorg tu...tp untuk kemasukan june 2010...

Gila awal aku advertisekan..hihihi...

Sebabnyer nk pilih2 dulu...screen habis-habisan...pastu yg paling boring byk soal plak..bila aku request XXXX..hello umah kosong pung org kasi sewa XXXX x kan fully furnish aku nk kasi rege sama...kalo nk murah pigila cari umah type kecik...dah terpampang situ aku tulis XXXXk( no nego-hihihi tamak kan aku)

Syarat:
1.Melayu
Sebabnyer aku kasi sewa fully furnish..siap cooking facilities..periuk belanga,piggan semua aku tinggal...(ni kes malas nk bwk pindah umah baru)..dan barang2 tu semua masih br..dan ader yg still under warranty..semua aku beli mcm nk pakai sendiri...dalam erti kata lain...ko x kan rasa cam duduk umah sewa.

2.Bekerja
Aku x mo student...nt dok ramai2...rosak umah aku...pastu kalo keje tu aku bolehla percaya sket byr bulan2..

3.Family or kalo single..perempuan sahaja
Sorry aku x minat kasi sewa kat lelaki...even perempuan pun ader yg type pengotor..tp aku yakin..dia x kan sampai pecahkan kabinet or pintu aku

tu je syaratnyer

Pastu aper lak yg tenant akan dapat

Aku x kejam hokey...aku akan pastikan sewa tu berbaloi dgn aper yg tenant dapat

1.Perabot
sofa/meja makan/kabinet dapur/wardrobe/katil dgn tilam sekali

2.electrical appliances
TV/washing machine/dryer/fridge-tv je x de warranty..lain semua masih dalam warranty

3.Dapur gas..dgn tong gas dia sekali aku kasi..periuk2..pinggan semua aku tinggal jer..

4.Bilik air complete dgn accesories..tinggal g letak berus gigi n sangkut towel je

5.Internet pun aku kasi yer...

6.Plus ader maid yg akan dtg cuci seminngu sekali...ni kes aku takut nt lantai kotor...so kalo ader org g cuci seminggu sekali ..br aku rasa lega sket...

7.CCTV
So x yh risau pasal keselamatan...kalo nk req grill pun nt aku leh pasang..tp tunggu pas aku pindahla..aku x sker dok dlm grill..cam penjara..

So puas ati tak sewa umah aku...byk cikadak lak tanyer macam2...

erkk..tp sorry

sbb rumah tu dah

.
.
.
.
.
.
.
.
.
TAKEN.

Awal kan aku cari tenant...deposit aku x la ambik...gila awal..nt kang terguna plak...and..kalo A ni x mo..ader 2 lg back up...

so sekrg..aku leh bertenang..x perlu risau pasal VP lg...

Erk..sekali bulan 6 tenant nk masuk...umah br tu transfer ownership x setel lg...merasala aku duduk dlm umah yg tgh renovate...erk aper salahnyer mkn debukan....sure pagi2 awal aku bgn kes dgr nyanyian dari dr drill contractor.

p/s:Ita..seperti nasihat ko..keje renovation akan dimulakan dari dlm umah...last br porch...kekeke..nt kita tgk laki aku bertukar jd hijau eh

No comments: