Saturday, October 23, 2010

Alhamdulillah..rezeki


Ader sorang kawan aku ni beli rumah sama dgn aku...tp dia beli untuk investmentla...so nk la jual kan...

Agen nk 3 percent kalo berjaya jual...

So pagi tadi masa laki aku ader kat rumah ader org dtg..nk tgk2 rumah....so kita bg jela masukkan dah org nk tgk...

last2 cina ni berkenan....so kitaorg bgtau la pasal rumah kawan kitaorg ni...

So takat ni kira jadikla..esok cina tu byr deposit 10%...

Mula tu tolong jer...x harap aper2 pun...alih2 kawan aku ni nk kasi saguhati lak..sbb kalo pakai agen dia kena byr dalam 11 ribu comission...tp dah kita org tolong cari buyer ni dia kasi la 3k...bolehla kan...

so pembeli dapat rege murah...penjual dapat untung byk....dan aku pun sekali dapat tempiasnyer..alhamdulillah...

Tak sia2 tolong kawan2 kan...

tu la rezeki ader kat mana2....yg penting halal...mesti Allah akan bg jugak...jgn mkn rezeki yg haram sbb tu cuma akan  menyempitkan pintu rezeki kita....

Mak aku selalu pesan..kalo kita curi rm100....jgn terkejut kalo kita hilang 300..sbb aper yg kita ambik bukan hak kita .. pasti ader balasannyer...bukan semestinyer hilang dari segi duit..mungkin dari segi lain...so hati2la dalam bab2 duit ni..takut termakan dari sumber yg x sepatutnyer...

No comments: