Sunday, September 26, 2010

Lampu+open house

Balik dari home dec...singgah rumah ita....sbb ader spaggethy...ader kek coklat...ader agar2 oreo+ader kueh raya...ader air oren...

Sedapppp..Tq ita...

pastu melencong ke puchong lak...sbb nk mencari saki baki lampu yg belum setel...

Ari ni ke Top Ten...area TESCO puchong...sebelum ni kitaorg dah borong kat House of lighting...dgn satu kedai kat depan KTM serdang...

Owh...rupenyer...kalo korang nk beli bukan semua lampu sama rege..n x semestinyer kalo kedai tu murah..semua lampu murah...kalo ikut analysis aku...HOL..lampu dia memang murah...tp yg mahal mentol...bayangkan kalo aku beli satu lampu rege RM150...pastu ader 5 bulb..so aku kena bayar RM200..sbb lampu x masuk bulb...bulb dia mahal lak tu...

Kalo kat top ten lak...ader lampu yg sekali dgn bulb...so dah jimat..sbb rege dia even mahal sket..tp dah masuk bulb..so agak jimatla...tppppp..bukan semua...sbb ader lampu yg rege rm199 kat sini tp kat HOL cuma rm99 sahaja...so make sure pilih dulu mana berkenan..n compare...

Tp kalo nk beli energy saving punyer bulb..kat top ten paling murah...beza dalam rm4 satu dgn kedai lain...memangla rm4..tp im talking about 20++ biji bulb...so rm4 satu dah jadi total rm80++...

Sama gak dgn lampu yg aku beli kat kedai depan komuter serdang tu...aku beli rm70.00 satu...tp kat top ten RM150.00....TPPPP bukan semua..ader gak kat top ten murah...kat tpt lain mahal...so aper2 pun kena survey...

So x boleh beli semua lampu kat 1 kedai....aper yg aku buat...aku agak2 mana design aku nk..pastu aku survey patern tu kat 2 3 kedai...mana yg lagi murah aku beli....aku tak tapau semua kat satu kedai...

So bila kira2 balik...agak besar gak yg boleh save kalo buat mcm tu...

 Ni hasil rembatan ari ni...lampu yg terkeluar tu sila abaikan.Aku nk jugak lampu tu even dah abis stock..so org kedai tu kasi yg gantung kat showroom...bulb dapat free...hehe

 Longgok kat depan pintu dulu...sbb tgh mengangkut balance kat lift


Balcony dah bukak lampu..lepas ni leh angkut baju sikit2..


Renovation notis..3k ooo kena bayar kat management baru dapat notis ni tampal kat pintu...mahai gila...dahler ader 2 3 purchaser deposit burn...sbb pecah dapur jer..dulu kata boleh pecah dapur..sekrg cakap x boleh...mcm mana leh burn????suka suka diaorg jer...
Entrance block aku...ader dua tempayan..kiri kanan..aku ambik satu jer...dah mlm ni...kang lambat2 ...datang blk demam aku...terus kojol nt...


Gambo pintu...ni saje gatai upload..sbb dah x der benda nk upload..hehe

No comments: