Saturday, November 6, 2010

Mee sup

 Masa mula2 kawin.....ni citer 4+++thn lepas la...laki aku ni dok request je mee kuah

Pastu aku ni kurius la..macam mana bentuk mee kuah ni....x pernah dgr pun.....aku imagine mee sup...tp bukan....

Pastu cam biasala aku pun wat2 luper....kang sebut nt laki haku mengidam plak...x pasal nt...

So pada suatu mlm....aku mcm x selera nk mkn nasi
(ni kes 4 thn sekali jer) biasa selera jer...so teringat nk masak mee rebus version terengganu....

Kebetulan time tu laki aku x der...outstation....mlm tu br dia sampai...dah pesan siap2 jgn makan nasi....so aku masakla seperiuk....aku mana reti masak sikit2....biasala TAKUT X CUKUP.....sbb tu la badan makin kembang...

So sampai umah jer....laki aku dok tanyerla masak aper....aikkkk kata x yh masak....nasib aku masak...tau sgt dah peel yg sentiasa lapar tu....

Aku cakap la ...masak mee rebus...

Sekali laki aku menjerit....aku ingatkan dia kena sampuk dgn hantu ...maklumla br lalu kot karak td...rupenyer....ni la mee kuah yg dia dok idam tu.....laaaaaa pesal la ko x cakap mee rebus...kang senang.....ni panggil lain plak...

erkk sampai sekrg aku tak tau aper nama benda ni sebenarnyer....maksud aku nama standardla.....




 

No comments: