Tuesday, January 3, 2012

rumah

plan nk pindah 1 hb 1 baru ni tak jadi plak

first sbb toilet yg br buat tu ade leakage.so kena korek balik n buat br.boleh je duduk tp berdebu la  plak.x pela.bg diaorg setelkan dalam 2-3 ari ni.sbb toilet memang aku tau susah dr tempat lain.tu pun aku test on air 1 mlm baru nampak leakage tu.ni la kelebihan pernah keje dgn ioi properties.masa beli villa park condo dulu pun kena buat mcm ni.nasib masa tu unit kitaorg tak de masalah.unit atas2 byk yg leakage.so ni memang procedure pertama yg perlu kita buat.on air dalam masa 1 hari.takat sejam ke tak jalan.sbb air tu bukan kuar byk pun.dia kuar sikit je.so kena on lama.

kedua plak,gate yg order tu bunga dia lain.kan bunga tu haku lukis sendiri ari tu.so dia lupe kot.dia ikut kot dalam buku.so sila leburkan baik n buat as per my request.haha.2 hari je pun org tu cakap kena buat blk.

tu jela reason dia pun.lagipun nt nk panggil orang datang cuci.so alang aku membazirkan duit kat cleaner tu baik bg betul2 siap.nt kang aku plak yg kena cuci

so dapatla aku mengemas dgn tenang.x yh nk terkejar2.weekend ni br masuk.lagi 4 hari ni.tp barang aku dah angkut.cuma yg penting2 aku x bawak lg.sbb gate belum ade.

gambar 3-4 minggu lepas .masa ni master room je baru siap.bilik2 lain semua mcm ni lg.
  lampu belum pasang masa ni.tiles pun x siap lg.
 pintu cermin belum transform ke warna putih
 kecah kan.aku tgk pun pening.ni bilik belakang
bilik belakang.still ade access ke balcony.semua bilik atas ade balcony.so x yh rebut2.

pintu kayu cermin yg coklat tu sengaja di tempah pendek.feeling2 nk naik tangga pastu bukak pintu turun tangga.mcm rumah kampung adekan dr atas nk turun ke dapur just ade 1-2 batang anak tangga.so hal plak.nk tempah pintu pendek.nk kena tempah frame yg bukan standard.and x pasal2 kena buat tangga.

No comments: