Wednesday, May 9, 2012

hari x yah masak

mulai sekrg aku ishtiharkan salah satu hari weekdays tu hari tak yah masak.macam kan ko hari2 masak kan
sbb satu hari tu or mungkin dua or mungkin 3 aku nk kemas rumah.bukanla rumah bersepah ke ape.nk sapu2 je n mop.dan hari membasuh dan lipat baju.sbb kalo hari tu aku nak masak nk basuh baju macamkan aku berus tgn pun baju tu n menyapu aku rasa leh pitam.

so let say selasa aku basuh baju n lipat baju aku akan sapu n mop tingkat atas.tingkat bawah laki aku setelkan.x kan aku semua kot.


let say weekend tu nk berholiday.friday,wajib sapu,mop lantai n basuh baju.

kalau weekend tak ke mana2 boleh panggil bibik part time mai bersih.at least 2 kali sebulan kena panggil bibik.sbb nk menyental bilik air.porch and balcony tu aku x sanggup rasanya.leh pitam.

sekrg ni selalu kena bersih sbb neighbour tgh buat renovation.so berdebu la sket.

sape2 rasa boring tu mai la ke rumah.bukan nk jemput mkn.nk jemput bersih rumah berjemaah.keke

semlm makan berger bakor.g order pukul 6 lebih kul 8 gitu dia kata siap.so pgla 8.30 sbb takut x siap.sekali pg dah lama siap.so makan la berger bakor sejuk beku.

tapi kan aku rasa time mkn berger bakor mesti kitaorg makan lebih dari biasa.yela time2 kul 6 gitu kan rasa lapor.so ape2 lepas order berger,g mkn laksa che tun.sedap weh laksa che tun ni.kat tmn puchong prima.pas mkn laksa,g tapau nasi lemak.takut lapor.


lg pun semlm kan ade bola.mesti lepas bola tu lapor.lagi2 kalo menang.terus rasa lapor.kalo kalah x pe.terus putus selera makan.

ganu tak de pun.so ganu x de kena la cari team yg boleh dia sokong.

satu team kelate vs aye(x taula dari planet mana)

so sokongla kelate.ape ke hal aku nk sokong aye.lgpun bg support kat hubby.kalo menang,mana tau allowance minggu ni di naikkan.kekeke

so menangla.sbb menang hubby ajak g makan roti canai.sbb nasi lemak dah menkedarah masa tgk bola yang first half tu.jangan ikut tabiat ni.sbb tabiat ni kami ni gemuk

pastu tgkla ns-vs selangor sat.sbb masa first half kelate mcm x menyengat je.
erm okla selangor kalah.kah kah.

pastu kan peter butler mungkin jadi jurulatih terengganu.cuma x confirm je lg.ok la dari mat zan.keke asyik kalah je.sentap mak.sbb tu kurus jap ari tu.asal kalah je putus selera mkn.

No comments: