Friday, June 8, 2012

kenduri adik ipar

 ni belah pengantin perempuan

belah kitaorg biru.biru ape2 pun boleh.asal biru.
dgn pengantin lelaki.adik kami yg bongsu.

 ni belah kitaorg.pelamin buat sendiri adik beradik.erkk aku rasa yg byk buat aku dgn kak chik je kot.yg lain top up2.
 tara.....hasil barang2 buangan jadi gak pelamin ni
 us.sian pengantin.dpt adik beradik ipar gila kuasa.nk baju ber lace bagai.sekali sama dgn pengantin.
 me n anak sedara.iesha.haku pilih pink purple asalnya.tp siot punye tukang jahit.dia tertukar design aku dgn kakak ipar.dapat kat aku peach.hanta lak baju ni pagi kenduri tu.thats why tudung aku pink.sbb asalnya baju aku pink.grtdtu****@$#&*()
 ni la baju aku.asalnya kain kakak ipar.adoiii.nyampah la dgn corak kaler2 meriah cam ni.dgn design lak ,design kakak ipar haku.umur lak dekat 50.korang leh imaginela taste dia mcm mana kan.uwaaaaaaaaaaaa
 pengantin
 ok.bab meja makan beradab meh haku setelkan.org lain get out.jgn kacau aku nk feeling2 master chef.gila kuasa betul.haha.
 gulai kawah
 70kg daging.di masak malam sebelum kenduri.tp just matikan air.santan masukkan esok pagi.lauk yg kami hidangkan untuk tetamu

gulai kawah daging
ayam goreng rempah
gulai ikan talam ke ikan talang eh +terung+nenas.whateverla
ikan kering
ikan tongkol masak kicap
sambal belacan
hati+pedal+kacang panjang+carrot
acar masak
bubur kacang
sira labu(ni paling gila punye resepi.nk kopek labu pun makan masa sehari)

hebat x resepi.dahla masak sendiri.tetamu dah sampai kami masih berkerak kat dapur.hahaha.

 ni untuk meja pengantin.bawah tu lapik laici.eii geram.sbb x de bekas yg cantik2.so aku just masak dlm loyang n potong.buat malam sebelum kenduri
 siakap steam.kat sana kehabisan siakap.ade sekor je.tu pun jumpe kat pasar wakaf bharu.selepas cari kat tesco semua x dak
 pulut kuning.creative x haku.aku bantai goreng telur dadar.pastu campur pewarna.war kaler2.nk kasi meriah.
 meja pengantin.aku set up.korek2 khazanah mak mertua dalam almari.byk wehhh.boleh set up catering gayanya.nk bodek wat blk kl la nt
 mine.mana boleh pengantin je makan.tukang buat nk gak.tp yg kelakar.aku dah buat extra untuk family mkn2 mlm tu.sekali pengantin perempuan bawak lg 4 bekas.mestila balas kan.dahla x cakap nk bawak brg lagi.terkocoh2 mak jemah.bungkus puding deco2.gula+susu deco2+kain pelikat&kain batik(aku korek dalam almari mak mertua)+telekung(aku beli kat kakak ipar tp dah emergency,belasah je)
mak andam sebelum g keje td.feeling2 creativela konon ambik gambo cam tu.bluweksss

No comments: