Thursday, August 18, 2011

happy annivesary to us

Alhamdulillah 5 thn sudah


ade org cakap membazir
..tp sethn sekali ape salahnya kan.dah penat2 keje kenala rewardkan diri

Pastu esok mak dtg.weekend ke penang.mak nak makan nasi kandar,so bawak g penang,puas ati.

pastu order baju pun dah closed.

time nk rehat2 plak.fikir preparation utk raya plak..n time nk mendeco rumah.

Baju adela sikit lg.kalo x abis nt bolehla bagi2 kat org kampung.malas nk promote2 sgt.sape nk beli ,silakan,x nak beli haku x paksa.x kaya derrr dgn jual baju.tuk suka2 boleh le.nak req macam2 sila g beli kat kedai,x koser mek nk layan.kalo untung 50 ringgit selai bolehla buat mcm tu.

pastu nk ngumpat gak ler

ermm cotton byk jenis,n chiffon pun byk jenis.so kalo x tau jgn ler cakap sama.

Macam ade sorang buyer ni ,siap dtg rumah.

pastu pilihla chiffon yg rege rm90,tp nk rege sama mcm chiffon rege rm70.dia cakap kain sama je.kalo sama pesal ko pilih yg rm90.padahal masa tu aku x cakap lg rege.mesti ko nampak tu lg berqualitykan?ermm byk songeh sgt,aku ckp tu je size yg ade.padahal ade je size dia dalam bilik.x koser nk melayan.memang aku ni jenis x sker sgt org byk songeh.sbb memang style aku pun,sker terus beli..x de nak ngong ngeng ngong ngeng.sker,byr ,ambik.x de duit x yah tgk.senang citer.

pastu cotton pun byk jenis.jgn le ko ckp sama.pastu tanyer aper yg sama?ko ckp tu cotton ape?eh x tau plak.td bukan ko ke yg cakap sama.kadang nampak je sama tp quality lain.ade yg turun warna.yg tu boleh la kalo ko nk rege rm30 pun.mcm buyer sorang tu ler,nk rege yg rm40.aku ade je.kang kain keras ko jgn nk membebel plak.

ermm memang aku ni,kalo buyer byk songeh,aku ckp je stock tarak.x koser mek nk layan.keh keh keh.

senang citer,mengolect duit dr umah sewa sgtlaaaaa senang dr meniaga.meniaga ni memerlukan kesabaran yg sgtt tinggi.lg2 kalo yg nk membeli tu x de duit sgt.so dia akan mensiko diri dia sebyk mungkin untk membuatkan dia x jadi beli..hahaha...mcm2 pesen.

ok puas ati dpt meluahkan perasaan.keh keh.

x pe mlm ni nk menenjoykan diri.

x denya dr duit untung bj...modal pun x pulang lg.aku byk kasi hutang ,sbb kesian.yela semua org nk beraya kan.byr atau tak tu terpulang pada individu.aku percaya rezeki tu Allah yg bg.Boleh muncul bila2 pun..tanpa kita sedar.so para peniaga,jgnla nk untung sgttt...jual sampai double,kesianla kat org2 yg x de duit ni(dgn syarat x byk songeh)..n lagi satu pantang aku,dgn org yg berkiraaaala sgt...dgn erti kata lain kedekut.eii memang x leh masukla dgn aku yg semua benda nk berkira ni.

so ni luahan perasaan aku ye yer.sape x sker blah.sape suruh ko baca!

No comments: