Thursday, July 14, 2011

banyaknya keje

hidup ni lately tersgtla bz...

rasa mcm nk terpengsan pun ade

rutin pun dah byk berubah

dulu blk je keje...masak2(kalau rajin)..basuh baju...pastu lepak2 depan tv..weekend je g berholiday...x pun g meround jusco ke..klcc ke..mana2 tempat yg boleh telek2 barangla.

Sekarang???

tok sah cerita la..tunggang langgang idup aku ni.

Balik keje...bungkus order..ermm bukan time blk keje je..time keje pun aku bz memproses order.nasib keje aku ni rileks je.sbb esoknya laki haku nk g poskan.so mlm tu kena siap2 kan.kalo nasib yg org order tu tak de dalam stock,kena g ambik kat supplier.

laki aku plak...isnin malam,selasa malam,rabu malam..tak de kat rumah.bizi dgn pusat tusyen.sekrg ni memang dia sendiri yg turun padang sbb baru lagi.kedai cc n photostate tu dah leh lepas tangan.Alhamdulillah....dulu lg teruk sbb tpt tu kat puncak alam.jauhnyala..kadang2..aku tdo baru laki aku blk.so dah dapat pekerja yg ok...legala.Nasib baik gak kedai bj nt pun dekat2 situ.so bolehla dia tgk2 kan.

Sabtu ahad plak...bz g ambik stock...pastu bz g tgk progress umah.uwaaaaa....penatnya.

tp even penat rasa seronok.

bila ade duit lebih macam2 boleh buat..especially tolong org.satu kepuasan yg tak dapat diceritakan kalo dpt menolong org2 yg memerlukan.especially anak2 yatim...ibu2 tunggal.

Tp aku tak faham dengan org2 yg merasakan satu beban kalo menolong org2 yg mcm ni.bebanke?sampai hati ke tgk anak2 yg makan nasi tanpa lauk..sedangkan kita..makanan byk..sampaikan lauk pun di buang2.bukan suruh bg semua gaji pun...bg yg termampu je asalkan ikhlas.RM100 mungkin kecik pada kita...tp pada mereka boleh makan sampai seminggu.

uwaaaa...sedih la plak...




No comments: