Friday, May 31, 2013

pernah alami tak?

wah tajuk hehehe

pernah alami tak orang kirim barang pastu tak bayar.

bukan nk burukkan sesiapa sebagai pengajaran je

sebelum blk kg.normally aku akan tanya kawan2 nk kirim ape2 ke.kirim ye bukan jual.

tp biasanya org kirim tak bg duit dulu.sbb aku pun takut nk ambik duit.kira aku pakai duit sendiri tolong beli.pastu byrla.gituuu

biasa org kirim pun keropok je.berapela sgt.paling byk pun rm50 seorang.kira takat amount ratus2 jela.

tp.trip yg last week.ade sorang nk kirim kain sutera crepe 5 pasang.adoii sutera ni susah sket.sbb takut corak kita sker.dia plak x sker.so aku ckp.nt aku wasup pic.tgk mana berkenan.pastu aku beli.
so mula2 dia ckp duit n ye.sbb belum gaji.okla masa blk tu 23hb.memang belum gaji lg.aku pun takut nk ambik duit sbb takut x de yg berkenan.

so blk sana gigihla g pasar.snap pic satu2 nk tunjuk kat si pengirim ni.okla.dia berkenan kat 7 pasang.harga rm350.tapi dah godek2 dapat rm280 sepasang.yang nego tu pengirim ye.aku call n suruh dia cakap dgn penjual.hehehe.

ok.dah pas 7 pasang.untill now.sesen pun x byr.hahaha

OMG.kirim je kot.bukan aku jual nk hutang2.

okla.sbb aku x urgent nk pakai duit ke ape.imagine kalo dia kirim kat org yg duit cukup2 je.

pengajaran kepada pengirim.make sure ade duit ye baru kirim



4 comments:

Puan Hazel said...

Along, aku pun nk kim jgk la, tapi KIRIM je la... hahaah.. apsal ko x minta je ngan dia Along? ribu gak tu utk 7 psg kan?

Mrs.Izi said...

puan hazel:aku takut dia betul2 x de duit.nt dia malu lak.hehe.x pe tunggu dulu.

ekinashikin said...

bagi hint2 sikit ckp nk pki duit gak..hehehe
weii..blog aku da bersawang..huhuhu

Mrs.Izi said...

ekin:orait.tu la pasal.tunnya bz berholiday je.kekeke