Thursday, November 22, 2012

takutnya

baca dalam kosmo hari ni,bayi 3 minggu di culik pembantu rumah kemboja

seramnya

teringat last 2 months,sebelum raya haji.ade org offer pembantu rumah.x payah tunggu.terus ambik kat ampang je

masa tu haku dah excited.sebab dah lama nk ade ade maid.

hubby masa tu dah berjaya haku pujuk2.hubby x brp gemar ade maid sebenarnya.dia kata x selesa ade org dlm rumah.

pastu bg tau mak.membantah habis habisan mak masa tu.dia ckp takut bawak lari cucu dia.

masa tu aku mcm "ala...mana leh bawak lari"passport kita pegangla" dalam hati la ni.hahaha

sbb bengkek mak x kasi kan.masa tu hubby pun mcm dah x setuju.kira dia sokong makla.

masa tu aku fikir laki aku x pandai matematik.hahahah.plus aku rasa dia nk dera aku wat keje.

sbb aku fikir tiket flight every week blk kg dah berape.kalo compare ambik maid baru dlm 700 gitu.paling mahal pun x kan cecah 1K.

pastu x penat.blk keje umah dah ade org kemas..anak ade dgn kita.x yh nk rindu2.pastu every week x yhla berkampung kat klia tu lg.

memang la aku pun rasa x selesa.tp memikirkan.nt mickey ade kat kl.so blk keje aku leh senang lenang main dgn anak.plus masak je sikit2.kemas2 n membasuh pass kat bibik.

masa tu aku dah fikir2.pasang jela cctv serata umah.kita monitor je dari opis.kalut sgt mak dgn laki ni.hahaha.sgt derhaka ok fikir mcm tu.

ok.bila baca berita ni insaf jap.takut ok.nasib masa tu aku x kedegak gi ambik maid tu.kalo jadik mcm ni.mau menangis sampai jadi kasim selamat.

x pela.mickey duduk jela kat kg ye.asal selamat.nak anto nursery atau org jaga lagila haku x percaya.
risau fikir mcm2.eh aku pun kalut mcm mak aku gak rupanya.hahaha.takut ade budak lain lepuk diala.takut penjaga x tgk betul2 la.mcm2la.ok aku sgt kalut.sampai kalo org x biasa nk pegang dia pun aku mcm takut.takut nt dia pegang kasar2.nt kang anak aku x selesa.tp dia x reti nk ckp.hahaha.pastu aku x nak dia terdedah dgn environment dgn org yg ckp kasar2.x skerla.memang dari kecik kitaorg ajar n train dia ckp sopan2.nt kang org jaga jenis pengasar.x pasal anak kita terikut2 habit tu.

mula tu pernah ade sorang kakak ni mcm nk jaga mickey.dia jaga dua org budak je.so kalo dia jaga mickey.kira 2 org jela.sekali pg rumah dia.dia aku engkau je dgn budak dia jaga tu.budak tu dlm 5 thn kot.

penjaga:kau jgn main atas kerusi tu.nt jatuh

what????kau?omg.

kuiz ari ni.

adekah saya ibu yg paranoid????







No comments: