Wednesday, September 26, 2012

sila paham

ermm susah nk explain.

bila sakit biasanya saya perlukan tempat yg selesa doktor yg pakar dan parking kereta yg tak memeningkan kepala.masa ni bab2 payment ke ape,tolak ke tepi.kita keje bersusah payah kan.so time ni kita gunakan duit kita untuk treat diri kita sebaik mungkin.

so bukan masalah mengada2 atau memandang rendah kat hospital kerajaan.

tp dengan keadaan husband yg sakit.saya perlukan tempat yg sgt selesa untuk kami.

parking mesti yg dekat dan yang paling penting sampai je ade parking.bukan nak kena keliling hospital 7-8 kali baru ade parking.sbb kadang2 kalo warded,saya pg time lunch.so sgt x kuasa yg membazir masa untuk mencari parking.

bilik kena yg selesa.sbb kalau husband warded dengan saya sekali berkampung kat hospital.penat ok duduk hospital.so penting sgt katil yg selesa n ruang yg privacy untuk kitaorg.

waiting time tu nk yg kalau boleh x payah berejam untuk jumpe doktor.kalo sihat okla nak tunggu setengah hari pun just for the appointment.tp kalo kes macam my husband...lemah semangat.kalo gomen ni paham2la.hospital yg setkan time.bukan kita.cuti saya pun dah makin kurang.so x nak bazirkan cuti just untuk just set kan appointment.kalau private at least saya boleh set kan hari sabtu dan biasanya private ni lg pantas.

so kepada yg dok push2 saya g gomen sila paham.saya bukan x nak.tp byk factor yg saya kena fikir.unless kalo doktor yang betul2 pakar ok,saya boleh consider g gomen even bersusah2.tp kalo private pun ade pakar buat ape saya nak ke gomen.sbb yg pening nt saya.bukan org lain.saya yg pening nk cari parking.saya yg pening nk tdo malam kat hospital.saya yg pening nk kena apply al untuk benda yg x perlu.


kalau saya tak risau pasal bil.so org lain pun x perlu nk risau pasal bil.sbb saya x pernah suruh org lain byr.

kita beli insurance untuk time sakit kan?so kalo time sakit tak guna,bila  lg kita nk guna.so biar saya yg decide.

lg satu.saya x sker org paksa2 saya bawak blk husband saya ke rumah.kalo doktor kata dia patut kena stay kat hospital.x kisahla tak dapat confirm sakit pun.doktor suruh stay sbb dia nk check la kan.bukan nak husband saya saje2 tdo kat situ.x kisah la hospital nk charge berape pun.saya tak pernah suruh org byr pun.sekrg saya cuma nk yg terbaik untuk husband saya.


lg satu.husband saya x boleh mkn vitamin or suplement atau ape2 selagi x consult dgn doktor.sbb nya dia bukan sakit yg nk kena tambah vitamin ke ape.sakit dia pelik dan tak sama dengan sakit lain..sekrg ni saya cuma nk dengar advise dari doktor.bukan dari pakar2 tak bertauliah.sbbnya antibodi badan dia x boleh kuat.kalo kuat nanti dia menyerang sel2 dlm badan.so sekrg ni ape2 vitamin ke x di advise oleh doktor.

SEKIAN.


2 comments:

ekinashikin said...

yes..betul tu...
bila lagi nak clmd dari pihak insurance...dah tiap2 bulan byr...
apa2 pon ko ikut advise doktor ttg ubat2 tu...
time2 mcm ni lah nk jual ubat la..vitamin la...bkn x menghargai advise derang..tapi sila lah paham keadaan yg da sedia berserabut...
cepat2 lah sihat ye...

Mrs.Izi said...

ekin:yela kin.time ni aku dahla pening.bertambah pening dgn org yg promote2.siap dtg umah lg bawak barang.beli pun bukan boleh mkn.