Thursday, December 6, 2012

DEMAM

 MICKEY DEMAM.
huhu.lepas injection untuk 5 months tu terus demam
kitaorg pg awal sket.patut time 5 bulan
tp appointment terawal.so pg time 4 n half months
erm now dah masuk 2 hari.kalau tak ok jugak kenala ke columbia nampak gayanya jumpe gynea lg.
ubat demam x mau mkn lak tu.dia keluarkan blk.kalau paksa nt muntah.
so tempek jela cool fever dan towel basah.
tp yg ok sbb dia x menangis.
cuma x nak tdola.x lena tdo.pastu asyik kena main2 dgn dia time mlm tu.
masa timbang hari tu 7.8kg.semangat.
demam pun kuat gak menyusu.okla at least selera x terbantut.ikut mak diala kan.hihihi
mak ckp demam nk tumbuh gigi.sbb gigi dia dah nk keluar tu.rasa ngilu2 bila dia gigit.
pastu demam nk boleh merangkak jugak kot
sekrg dia pandai gerak ke depan n belakang.mengesot kan.
since last week dah pandai tongkat siku n angkat bontot mcm nk belajar2 merangkak.phew dlm 4 bulan setengah mcm2 progess.
mana nk cari cadar untuk tilam baby?yg byk untuk single.so pakai je kain pelikat daddy.sbb lembut.nk tukar pun senang.hihi.

  sian.berair je mata.so minggu ni x dpt ke mana la.duduk umah je.bg mickey sihat pastu kita blk kg ye.

ps:minggu ni ke puncak alam.tgk kedai2.harap mickey dah sihat on sunday.sian staff2 kat sana kekurangan kasih sayang,jadi anak terbiar.yeayy boleh mommy ke sg buloh tambah stock pokok2 untuk our roof garden.amin.

UWAAA SEKRG DADDY PUN DEMAM.DUA2 DEMAM.NASIBLA HARI NI DAH JUMAAT.

 Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Wednesday, December 5, 2012

with familia

kuala sepetang lagi.
ahad ptg
gigih g mkn berkali2.
kali ni mak jah ke mak teh ke semua penuh mcm ala2 kenduri kawin
so pg dekat satu kedai ni
sebelah kilang arang tu
x ramai org
patut lerrr ade unsur paksaan 

biasa kedai lain kalo udang biasa rm6-7 sepinggang.special 11-2 ringgit sepinggan.yg luar biasa lg dalam 15-16 gitula.

kedai ni x de biasa2 ye
kalo mee goreng rm3
nk tambah udang auto jadi rm15
hahaha
so sape anak ramai tu jaga2 ye.

tp pada kitaorg puas hati.even mahal dr tpt lain tp sedap dan udang pun besar2.ni mee udang.
mee hoon goreng udang
mee bandung bandung udang.
sampah sarap
anak kesayangan dgn atuknya
cekci lak.napok peyut.
biasala dgn nenek kan.manja terlebih.kalo dgn mommy dudukla wahai anak dlm car seat.


apela mommy ni ambik gambo je manjang.
 x de satu pun dgn mommy kan.hahaha
rilekssss

sengih sbb nak keluar gigi.dah rasa tajam2.biasa bukan tumbuh gigi umur dalam 8 bulan gitu je.pesal anak haku 4 bulan lebih dah kuar gigi.x sabar nk menggigit ke.ngeri!


penang

 Ahad pagi ke penangla kita.jjcm lg.

lepas break dan kutip durian terus gerak ke penang

sawah tengah menghijau

kalau kat langkawi time2 mcm ni memang cantik.hijau je.jalan pun smooth je.tak jem sgt
so ape2 hal pun ambik georgetown dulu.view dr bridge mcm biasala sgt cantik.

 jeruk pak ali yg sgt sedap.nk campur2 pun boleh.nt dia campurkan.ckp je nk brp byk.sekilo kalo x silap rm13 sahaja.x mahal pun.lg pun terjamin kehalalannya.aku beli jeruk campur.buat rm10 satu pack.kalo nak buat rm5 perpack pun boleh.senang nk bagi2 kat org.nk kira pun senang.biasa kat area chowrasta byk jual.tp yg ni beli kat area selepas airport tu.ade je tp jalan.
 ade mcm2 jenis.buah pala paling mahal kalo x silap.rm17 sekilo.tp kalo dah mix2 tu jadi rm13 sekilo.dia mix yg mahal n yg murah.lebih kurang gitula rege dia.
 ni pack kan rm5.mkn dlm kete.ade mix jambu batu.mangga.pala.mcm2la.
 ni otw nk mencari nasi kandar kat kg melayu
 kedainya bawah flat ni je.ade mcm pasar basah kat area tu.cuma parking limited sketla.kena pandai2la ye.
kalau nk pg just follow direction ke kg air hitam or bukit bendera.ade sign board.dah sampai kg air hitam carila flat ni.kedai dia nk kata bersih tu tak la.makan sambil tutup mata jela.hahaha.dah jauh dtg kenala mkn.

 ape2 pun kena beraturla.hari tu org x brp ramai.okla.kena beratur dlm 10 org je kat depan.kiranya ok sketla dari nasi kandaq beratur.kitaorg pernah beratu 40 min baru dpt kat nasi kandar beratur tu.
 ade jual roti canai jugak.tp local ramai yg mkn roti canai.tp x tryla plak.sedap kot.
 ni lauk kari ayam.sedap sgt.ni mem besar punyer.sbb tu x dak sayur.kuah nampak byk.kalo kedai mamak lain rasa muak kuah byk2 mcm ni.tp kat sini x rasa muak pun.sedap adela.
 ni hubby punye.lauk sotong dan ikan tenggiri.sedap jugak.mak abah x makan.dia x lalu nk mkn bawah flat.hahaha.diaorg mkn kat nasi kandar pelita.
 lepas mkn misi nk cari laksa janggu* kat blk pulau.naik bukit turun bukit cam biasala nk mkn laksa ni.nama pun blk pulau.kenala tawaf sket.sket je g blk pulau.sbb ade teluk kumbar n teluk bahang.mcm2 makanan best ade.laksa ni kat kg perlis.kat betong.nak masuk ke area kg perlis ni ade gak kedai laksa lain.ade gak laksa asam.ni ha gerainya tp x bukak lg time ni
 bukak sejak 1960 ok.mesti sedaptak pernah try lg

 ni la gerainya yg glamer tu.masa dtg ni terawal la plok.so g area teluk kumbar dulu jalan2.pastu dtg blk.

 ni la laksanya.pekat likat kuahnya.yumssss
 blk dari penang singgah kat juru.kan mak dgn abah x nk mkn kat kedai bwh flat tu.so singgahla kat pelita ni.kat area juru.kita time ni x mkn nasi kandaq.kita makn ciskek SR
makan kepala ikan.besar yg amat.kita cuit2la jugak.ahaks.


sepetang bersama family

hari sabtu tu gerak dalam pukul 10 dari kl ke taiping

jalan agak jem dan ade beberape accident (eh skemanya ayat aku)

yg paling x thn pesona accident dgn BMW X6

asalnya lori treller tu pecah tayar.so terhoyang hayangla tgh jalan tu.X6 ni break sbbnk mengelak.pesona ni kat belakang.kitaorg belakang pesona tu.tp jarak agak jauhla.so mem besar berjaya membreak dgn smooth.

RESULTNYA

X6 cuma bumper kemek sedikit sahaja dan boleh meneruskan perjalanan seperti biasa.sbb ape mem besar ckp macam tu.mem besar berenti kat tapah tukar pampers mickey.masuk hiway blk selamba je X6 lalu kot sebelah.owh tidak terjejas pun.adore!dalam hati nk jugak nak jugak sambil telek wallet

pesona bonet depan tu tinggal half je dan berasap2.

peribahasa hari tu:alah membeli menang memakai.terus adore.sambil pandang muka hubby wat muka kesian

otw nk makan mee.bukan mee je ade.macam2,nak nasi ke.mihun ke.semua ade.tpt ni masuk dalam 11km dari jalan besar tu.x jauh sgt.pastu scenery pun cantik.sejuk mata memandang.
ni kedai mak jah.ramai sgt.dah beberape kali test.tak pela kita try mok teh la plok.org pun x ramai masa lalu td.
cucu nenek.
ermmm saya nk order nasi goreng udang untuk atok saya dan nasi goreng ayam untuk nenek.hahaha.nenek alergik udang.nasib kat mok teh ade offer nasi goreng ayam
ni daddy punyer.tp daddy tak boleh mkn udang byk2.so mummy la yg perabis.
ni mummy punye.udang goreng kunyit.
nasi tu nampak je kuning tp rasa dia mcm nasi putih je.sini nasi putih mok teh x offer.ade yg berwarna kuning ini sahaja.dia bg sup kosong jugak.
ni sampah sarap yg berjaya mommy saya kumpulkan.
boringnya.bila nk abis makan ni.saya jeles ni.saya dpt minum susu je.meleleh2 air liur saya
huwaghhhhhhh.nak tdo
blk dari sini mommy ajak makan kat doli plak.eh mommy saya ni bela jin ke?hahah
so kitaorder kuew teow sepesel sepinggan je.share2.udang siap kopek!kerang ketul2.tp org lain makan sesudu dua je,.mommy saya yg makan nk abis sepinggan.eh mommy breastfeed la.kena makan byk.nt kalori auto terbakar.
bl ktu singgah umah tok ani.tdo situ.pastu boleh tgk bola.hurayyyy.
menang plak tu.
nk tdo la.esok pagi2 nk g kutip durian dgn rambutan kat kebun tok ani.


Monday, December 3, 2012

penat

penat meratah2 udang kat kuala sepetang

makan ber pinggan2 nasi kandar di penang dan juru

makan bawal goreng panas2

bermangkuk2 laksa di kg perlis,balik pulau
berpinggan2 kuew teow dolly
berpaket2 jeruk pak ali

berbiji2 durian di balik pulau & taiping

meround taman tasik taiping yg lawa
meround teluk kumbar dan teluk bahang
 penat penat penat

meredah jem pulang ke KL.

tp worth it.dapat puaskan hati mak abah dan family tercinta.dapat jumpe saudara mara kat taiping.

and sekrg sayabersiaran dari opis dgn mata half terbukak.


 upload dua keping dulu.nt free baru boleh transfer pic2 lain.

mee udang yg sedaps.udang sepah2.rm15 sahaja.bukan ini saje yg di bedal.ade lg menu2 lain.hihi
 cantikkan?????taiping yg tenang.

Friday, November 30, 2012

cerita ceriti

 tak de tajuk
plus malas nk fikir

ni menu semlm.ayam percik.wat seketul je.kekeke

byk2 pun x abis.

makan dgn sayur air.

sambal belacan.tu je.
 anak kesayangan.eh dah pandai posing la.tp ini budak debok x boleh pakai flash.kalo pakai nt mata dia terpejam.

now dah 4 bulan 2 minggu.berat 7.5 kg.kuss semangat nk berdukung.
 sker gelak.sepanjang masa gelak.ye anak saya lg byk gelak dari menangis.syukur.
menangis tu memang jarangla.minum susu Ya Rabbi byk yg amat.dah tak boleh fully breastfeed.campur2 dah.kena minum air halba la gamaknya ni.kasi susu mencurah2 hehe.susu fomula sekrg dah tukar is*mil.soy based.sbb kulit sensitip.

 sker buat buih.penat nk lap.lg lap lagi byk buih si budak debok ni produce.
 merajuk sbb tak nak duduk atas katil.ini budak sepanjang masa nk beriba je.

 Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Wednesday, November 28, 2012

testing2


 asalnya nk testing loyang puding bulat.beli khas untuk buat puding kaler2.tp x jadik2 pun.jadiknya apple kek.resepi asal dari kek pisang.tp di olah sendiri jadi kek epal.letak serbuk kayu manis sket.sedapssss.bg tekak ku la.luar garing dlm soft gitu
yg biji2 nampak moist tu epal la tu.potong dadu pastu masak dgn honey sket gula sket n tabur serbuk kayu manis sket.jadikla.sambil jemur baju kek pun siap.
 mickey yg memakai baju minnie.mak nak jugak baju pink ni.untuk tdo pun x pe.sbb berkenan sgt2.hihi

 Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone