kejadian:sabtu lepas
location:UOA branch
pembawa masalah:perempuan bermasalah
sebelum ni aku ade cite kan.pasal satu staff yg buat opis tu mcm bapak dia punyer.jap nk mc,jap nk el,jap nk last minint cuti.pastu buatla cerita kesian.
yg lawak,sabtu ni dia x dtg bukak opis pun.dgn alasan EL sbb nk pindah.wadehellllll ko ingat tu opis ayah ko ke.memang tak bertanggujawab.org pindah mesti kena plan.ade ke org pindah unplan.pak cik lori tu pun tak bgn lagi kot masa dia ckp nk pindah tu.adoii kalo jenis x bertangungjawab macam ni la.menggunakan segala alasan yg ade.sebenarnya ckp jela MALAS
Monday, January 9, 2012
Sunday, January 8, 2012
Aiyooo
Rumah aku sekrgkan under renovation.aku cukup x sker kalo org tak di kenali tiba2 masuk n meround tu mcm rumah dia.dgn pakai kasut ko lg.ellloooo aku dah mop tu.erk cleaner mopla tp aku la kena mop nt.cleaner bukan ade ari2.pastu bangsa yg kalo pintu terbukak je ko naik sampai atas.kdg2 aku dok atas tu x pakai tudung.x reti ke ketuk pintu ke say hello ke.ko main terjah je kan.rumah aku tu bukan muzeummm okayy.muzeum pun org kena byr nak masuk.beradabla sket.sah2 kete aku ade kat porch tu.x sker x sker.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Saturday, January 7, 2012
marila berehat
jemput mkn,aik doreyan x dok kew
wowww.mcm 7e.mcm2 ade
hoyehhhh.walaupun hubby ckp mukaku sebiji tele tubis*tul ke ejaan ni.tetappp haku nk berenang2 bagai nenek dugong kat sini
petang tadi punye gambo.Subhanallah.cantik sangat
masa nk pi mkn td
tempat telek jeawat
kiri kanan katil.cantik sangat
open concept.
walaupun haku kat sini tp hati tetap x keruan.memikirkan rumah.
tp sgt best.korang try la pg.
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
esok kena balik awal uolsssss..wardrobe kul 11 pagi sampai.
Friday, January 6, 2012
its time for holiday
susahnya hati memikirkan rumah x siap.nk lepak pun tak boleh.so call hubby
aku:dah tempah hotel mlm ni.
hubby:okay.hotel mana.
aku:PD je.dekat nk pg.leh tenangkan fikiran.kita blk je rumah dah siap.best tuuuu
hubby:ok
dalam 2 minint.check email
| |||||
| reservations@grandlexispd.com [reservations@grandlexispd.com] | |||||
Hotel: Grand Lexis,Port Dickson
Confirmation: mohQ674kih83Gran
Mr. mo** **lim za*ina-huhhh mr wahahahaha
no *1,1*/*,tmn bukit ****ang
bukit *****, selangor 43300
Malaysia
Company:
e-mail: zarin*.m*****@******.my
Tel/Fax: 0173343***
Hotel: Grand Lexis,Port Dickson,
Code: mohQ674kih83Gran
You will need this code to modify or cancel your reservation
Grand Lexis,Port Dickson
Batu 2 Jalan Seremban,
Port Dickson, Negeri Sembilan 71000
Malaysia
Tel: 6-06-6532000
Fax: 6-06-6515330
e-mail: reservations@grandlexispd.com,marketing@lexis.my
Reservation Information
Number of rooms: 1
Total Price: 936 MYR
Price: Subject to taxes/service charge
Breakfast included in price
ROOM 1
Room Type: Sky-Pool-Villa
Number of adults: 2
Arrival Date: January 6, 2012, 3 pm
Departure Date: January 8, 2012
Stay: 2 Night
Pricing per night
1 Night: 440 MYR
2 Night: 496 MYR
Thank you and have a nice stay
Confirmation: mohQ674kih83Gran
Mr. mo** **lim za*ina-huhhh mr wahahahaha
no *1,1*/*,tmn bukit ****ang
bukit *****, selangor 43300
Malaysia
Company:
e-mail: zarin*.m*****@******.my
Tel/Fax: 0173343***
Hotel: Grand Lexis,Port Dickson,
Code: mohQ674kih83Gran
You will need this code to modify or cancel your reservation
Grand Lexis,Port Dickson
Batu 2 Jalan Seremban,
Port Dickson, Negeri Sembilan 71000
Malaysia
Tel: 6-06-6532000
Fax: 6-06-6515330
e-mail: reservations@grandlexispd.com,marketing@lexis.my
Reservation Information
Number of rooms: 1
Total Price: 936 MYR
Price: Subject to taxes/service charge
Breakfast included in price
ROOM 1
Room Type: Sky-Pool-Villa
Number of adults: 2
Arrival Date: January 6, 2012, 3 pm
Departure Date: January 8, 2012
Stay: 2 Night
Pricing per night
1 Night: 440 MYR
2 Night: 496 MYR
Thank you and have a nice stay
hoyehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
meh le tdo hotel
semalam balik keje je bau hangit.
confident je haku ingat org sebelah masak terhangit.sekali masuk umah still ade bau lg.
eh ape ni?naik atas tak de ape.turun bawah balik (pompuan panik!org tgkla bawah dulu).pg dapur,tgk air dah melimpah.ade ari keluar kot dinding.kat 1 depa dinding tu air kuar mcm ari terjun.tp version slowla.pastu bukak peti.peti gelap.on washing machine.tak leh jalan.gila tul..pesal ntah aku g test.nasib x mati dalam air karan.
panik panik panik.nk g on tv.eh lupe astro laki aku dah potong sbb nk pindah.
call hubby.
aku:pa pa pa...rumah hangit ni..air melimpah.*sambil cari kunci kete.nk larik.*
hubby:pg tutup paip air besar kat luar.pastu off letrik.pastu kuar dr rumah tu.*statement ni buat aku lg takut*
aku:mana tu?adoii nampak sgt kurang pengetahuan.kuar rumah.adoii jiran x balik lg.nampak paip aku g pusing je sumer.matikla kalo tu jiran punye.masuk rumah blk cari nk off letrik.contractor letrik yg guide aku.nasib masa tu dia ade.pastu berjaya tutup semua.dok dalam kete.tunggu hubby balik.
pastu dalam 30 min kot hubby aku sampai.pack2 bj g umah puchong.
on lampu semua...eii mcm takutla plak.sbb grill n gate x siap lg.org kedai tu la.eiii geram haku.haku kan g reka sendiri design n bunga pagar n grill tu.campur2.mix sama sini.sekali dia main buat je kot design buku yg aku kelepet tu.memangla aku kelepet design ala2 gitu.tp lain bunganya.so aku reject.n suruh buat baru.ade ke offer discount rm500.x de maknanya.wat sakit mana haku je.nt later2 mesti aku tukar gak.so alang2 aku tunggu je dia buat balik.
so lepas fikir2.carik hotella.selamat.so patah blk ke bukit jalil.cari hotel area2 office.dapatla nouvelle hotel tu.ala mint hotel yg lama tu.tdola situ dgn jayanya.dapatla tgk tv.kesiankan.dah 1 week kot tak de astro.sbb plan nk pindah akhir bulan 12.tp sbb ade benda2 yg x berape setel.aku holdla pindah dulu.so berkampungla kat hotel beberape hari.sbb rumah bukit serdang sure lama gak nak baiki.pastu umah puchong plak tunggu grill siap.haku g tumpang vp atau putra intan ,agak2 tenant haku kasi pinjam x satu bilik.
Thursday, January 5, 2012
bahana free
bila x de keje.ni la padahnya.tgn gatai je nk godek2 blog.lepas blog gosip,gatai nk godek blog shopping online plak.semlm dpt allowance dr hubby.so ari ni kegatalan tu bertambahla.tambah2 semlm bz n penat tgk kedai n manage ape2 yg patut.so konon nk reward diri sendirila.nk g shopping x sempat.tgh kalut pasai umah.last2 berjaya menyurutkan duit dlm mbb dengan jayanya
first handbeg tuk diri sendiri.lepas transfer br rasa bersalah.bila bersalah tu,rasa kena belikan sesuatu tuk hubby.
beli sarung ipad ni.kaler x agak2.nk matching dgn handbeg.dgn harapan nt ipad tu jadi jadi milik aku permenantly.walaupun harapan tipis.
last2 tingat baju hijau yg br beli last week x de tudung nak matching.ade je benornya.tp dasar pentamak.so gigih pilih tudung plak.pilih je terus aku closed blog tu.nt beli lg merapu2.yg aku beli ni x per.semua keperluan.kalo kehendak2 ni aku x beli :P
Tuesday, January 3, 2012
hood hob pentamak
hoob hob for our new house
hood rinnai
hob eletrolux
hahaha.tak sama brand.boleh???sbb kalo hood kitaorg berkenan rinnai.hob plak berkenan eletrolux.hubby kata brand x pe.bukan org telek pun.tulisan pun kecik.yg penting design tu kita sker.boleh??boleh je.belasahhhh.
mee udang
lama betul tak pg holiday.last ari tu g cameron je.pastu bz ke kedai hardware.masak pun dah jarang2.lepas rumah siap ni brla lega sket.so 3 ari cuti ni pgla makan jauh2 sket.sbb contractor pun x keje time ph.gila ko,kesianla jiran kan.x kan nk dgr kitaorg mendrill plak time2 cuti
mee hoon goreng masak sendiri.ari sabtu ni.abiskan sisa2 udang dalam fridge.sbb nk pindah dah ni.kena clearkan peti sejuk
pastu ahad tu ke kuala sepetang.nk makan mee udang.
ni kuew teow udang hubby punyer
mee udang haku punyer.udang dia gila besauu
udang goreng tepung yg rangup
jambu depan umah.indah khabar dr rupa ni.nampak best,bukak je buruk
gamba dia ambil dr hp br hubby yg dihadiahkan oleh isterinya :p
opss yg atas setting lari.tergelap sudeyy
gamba jambu tu br ok.
opss yg atas setting lari.tergelap sudeyy
gamba jambu tu br ok.
rumah
plan nk pindah 1 hb 1 baru ni tak jadi plak
first sbb toilet yg br buat tu ade leakage.so kena korek balik n buat br.boleh je duduk tp berdebu la plak.x pela.bg diaorg setelkan dalam 2-3 ari ni.sbb toilet memang aku tau susah dr tempat lain.tu pun aku test on air 1 mlm baru nampak leakage tu.ni la kelebihan pernah keje dgn ioi properties.masa beli villa park condo dulu pun kena buat mcm ni.nasib masa tu unit kitaorg tak de masalah.unit atas2 byk yg leakage.so ni memang procedure pertama yg perlu kita buat.on air dalam masa 1 hari.takat sejam ke tak jalan.sbb air tu bukan kuar byk pun.dia kuar sikit je.so kena on lama.
gambar 3-4 minggu lepas .masa ni master room je baru siap.bilik2 lain semua mcm ni lg.
lampu belum pasang masa ni.tiles pun x siap lg.
pintu cermin belum transform ke warna putih
kecah kan.aku tgk pun pening.ni bilik belakang
kedua plak,gate yg order tu bunga dia lain.kan bunga tu haku lukis sendiri ari tu.so dia lupe kot.dia ikut kot dalam buku.so sila leburkan baik n buat as per my request.haha.2 hari je pun org tu cakap kena buat blk.
tu jela reason dia pun.lagipun nt nk panggil orang datang cuci.so alang aku membazirkan duit kat cleaner tu baik bg betul2 siap.nt kang aku plak yg kena cuci
so dapatla aku mengemas dgn tenang.x yh nk terkejar2.weekend ni br masuk.lagi 4 hari ni.tp barang aku dah angkut.cuma yg penting2 aku x bawak lg.sbb gate belum ade.
gambar 3-4 minggu lepas .masa ni master room je baru siap.bilik2 lain semua mcm ni lg.
lampu belum pasang masa ni.tiles pun x siap lg.
pintu cermin belum transform ke warna putih
kecah kan.aku tgk pun pening.ni bilik belakang
bilik belakang.still ade access ke balcony.semua bilik atas ade balcony.so x yh rebut2.
pintu kayu cermin yg coklat tu sengaja di tempah pendek.feeling2 nk naik tangga pastu bukak pintu turun tangga.mcm rumah kampung adekan dr atas nk turun ke dapur just ade 1-2 batang anak tangga.so hal plak.nk tempah pintu pendek.nk kena tempah frame yg bukan standard.and x pasal2 kena buat tangga.
Subscribe to:
Posts (Atom)






